כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת ראש השנה

הקהילה היהודית באיראן נקראה לא להשתתף בהפגנות

לקראת ראש השנה המתקרב, הקהילה היהודית באיראן תיאמה עם המשטרה את ההגעה של אלפי יהודים לבתי כנסת. חברי הקהילה היהודית התבקשו לא לקחת חלק בהפגנות לציון יום השנה למותה של מחסה אמיני בת 22 שמתה במעצר בשל הפרת קוד הלבוש האיסלאמי

הקהילה היהודית באיראן נקראה לא להשתתף בהפגנות
בית הכנסת פולה צ׳ובי בטהרן צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית באיראן פרסמה הודעה לחברי הקהילה, כי לקראת ראש השנה המתקרב ובא, הקהילה תיאמה עם "המשטרה המכובדת של טהראן רבתי" לגבי "סידורים הנדרשים לבטיחות לקיים את ראש השנה החשוב".

בהודעה נאמר, כי "בעניין זה, כל המתפללים מתבקשים להימנע מעצירה והתכנסות ברחובות במהלך ראש השנה לאחר ביצוע מטלות הדת בבתי הכנסת מכל סיבה שהיא". ההודעה מתייחסת להפגנות לציון שנה למותה של מחסה אמיני בת 22 שמתה במעצר משטרתי בגין הפרת קוד לבוש איסלאמי.

בהודעה נאמר עוד: כי "במהלך אלפי שנות קיומה של הקהילה היהודית באיראן, הקהילה תמיד הגנה על האינטרסים הלאומיים והשאירה רקורד מבריק בהקשר זה, שתמיד גרם לקנאה ולחוסר שביעות רצון של האויבים".

עוד נאמר: "ברור שגם הפעם, עם ראיית הנולד ובהתחשב בכל ההיבטים במצב הנוכחי, החברה התרבותית של הקהילה היהודית לא תאפשר כל סוג של קשר עם אויביה המושבעים של איראן הגאה".

הקהילה היהודית הודתה למשטרה על "העזרה הבלתי ניתנת לערעור והמתמדת, אין ספק שהקהילה היהודית תומכת במאבק נגד התוכניות המרושעות של אויבי איראן ותחגוג את הטקס המפואר של ראש השנה הרחק מכל הפגנה בעזרת השם עד הסוף".

איראן קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד