כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
על רקע המחסור במדפים

שר האוצר החליט על הארכת ביטול המכס על החלב בחצי שנה נוספת

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, צפוי לפרסם היום להערות הציבור צו, המבטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר. ההחלטה מגיעה בעקבות המחסור הקיים בחלב ברשתות ובמרכולים

שר האוצר החליט על הארכת ביטול המכס על החלב בחצי שנה נוספת
בצלאל סמוטריץ היום בכנסת צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, צפוי לפרסם היום (שני) להערות הציבור צו, המבטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר, זאת לאור המחסור הקיים בחלב ברשתות ובמרכולים. הפעם לחצי שנה.

כיום, קיים צו המבטל בהוראת שעה למשך שלושה חודשים את המכס החל על יבוא חלב ניגר בשיעור של 40%. ביטול המכס בהוראת שעה נוצר כדי להתמודד עם המחסור בחלב על המדפים הנמשך זה זמן רב.

לאור התמשכות המחסור גם בחודשים יולי-אוגוסט והצפי שהמחסור יימשך לפחות בחצי השנה הקרובה, מציע שר האוצר להאריך את ביטול המכס בשישה חודשים נוספים עד ה-7 באפריל 2024.

מאז תחילת השנה קיים מחסור של בין מיליון למיליון וחצי ליטרים בחודש, ולאחר שהורדת המכס הקודמת הוכיחה שניתן ליבא חלב ניגר, ההערכה היא שתקופה ארוכה יותר של חצי שנה תאפשר ליותר שחקנים להיכנס לשוק היבוא ולהגיע להיקף הליטרים הנדרש לגישור מלא על המחסור.

במהלך החצי שנה הקרובה ימשכו המגעים והתייעצויות לגבי רפורמה כוללת בשוק החלב במטרה לגבש פתרון מבני שיבטיח אספקת חלב רציפה וזולה לאורך זמן לאזרחי ישראל.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו התבטא לאחרונה בזכות פתיחת שוק החלב לתחרות וביטול משטר המכסות והפיקוח על המחירים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר: "כפי שציינתי בעבר, מתוקף אחריותי כשר האוצר אני לא יכול לאפשר מחסור בחלב על המדפים. מדובר במוצר הנמכר ביותר בסופר. לאחר שהוכחתי כי ניתן לייבא חלב ניגר ולאחר שהבנתי מקמעונאים גדולים נוספים כי יש בכוונתם לייבא חלב בתקופת הזמן הקרובה, החלטתי על הארכת ביטול מכס החלב בהוראת שעה לחצי שנה נוספת".

סמוטריץ' הוסיף: "המהלך הזה יסייע להתמודד עם המחסור במדפים ויגרום להורדה נוספת של המחירים. הצעד הזה פשוט רגולטורית ויאפשר לגשר על הפער במוצרי החלב במדפים באופן מידי. בששת החודשים הבאים נבחן יחד עם משרד החקלאות את כלל החלופות לפתרון יסודי, הן לבעיית הכמות והן לבעיית המחיר של חלב ומוצריו. החקלאות היא ערך ציוני חשוב ראשון במעלה ואני מתכוון להמשיך לשמור עליו ולחזק אותו באפיקים שונים. יחד נשמור על החקלאות, נוריד את המחירים ונאפשר צריכת חלב באופן סדיר ושוטף".

בצלאל סמוטריץ' חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד