כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם יגיע ל4?

שבוע דרמטי במט"ח: הדולר נושק ל-3.85

הדולר נסחר סביב 3.843 שקלים | האירו ממשיך להתחזק מעט ונסחר סביב 4.124 שקלים | מחר הדיון הגורלי בבג"צ על צמצום עילת הסבירות 

שבוע דרמטי במט"ח: הדולר נושק ל-3.85
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע המחאות סביבי הדיון מחר על צמצום עילת הסבירות נפתח הבוקר (שני) שבוע המסחר במט"ח בסימן צלילה של השקל בשבועות האחרונים. הדולר נסחר סביב 3.843 שקלים כאשר הוא נסחר ללא שינוי מהותי מהשער היציג שנקבע ביום שישי האחרון ועמד על 3.844. במקביל, האירו מתחזק בכ-0.15% ונסחר סביב 4.124 שקלים.

רק לשם ההשוואה, בעת הכרזת השר לוין על התחלת חקיקת הרפורמה המשפטית בחודש ינואר האחרון עמד הדולר על 3.35 שקלים למטבע. אלא שמאז החלו המחאות והתרחשה ירידה בכוחו של השקל. במקביל, בשבועות האחרונים אנו רואים התחזקות של הדולר אל מול המטבעות המובילים בעולם, אך זה עדיין אינו מסביר את הפיחות המשמעותי שחל בערכו של השקל למולו.

ביום שישי האחרון, אחרי ה'דויטשה בנק' הגרמני, גם הבנק האמריקני, ג'יי-פי מורגן, הצטרף ובסקירה שפרסם העריך שיהיה המשך של הנטייה לפיחות בשקל "בעקבות הסיכונים הפוליטיים". עוד כתבו בסקירה כי "הסיכון הפוליטי עשוי להישאר גבוה, ובשל כך הסיקור שלנו של השקל ממשיך להיות שלילי... רמות כניסה גרועות ותנודתיות פוליטית גבוהה על בסיס יומיומי משאירות אותנו במצב מסוכן".

הכלכלנים של הבנק גילו שבעבר הייתה חפיפה בין מדד הנאסד"ק האמריקאי לבין השקל הישראלי. זה היה נכון עד לאחרונה מה שקרה בחודשים האחרונים הוא שהנאסד"ק עלה מתחילת השנה ב–40%, ואילו השקל הישראלי נחלש ב–9% מול הדולר . הסיבה, על פי ג'י.פי. מורגן, היא הרפורמה החוקתית והמחאות שכנגדה שגרמו לירידה בהשקעות הזרות בישראל.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד