א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סכנת התמוטטות

מזעזע: אבא בחדר 295, דודי בחדר 308

אחרי שנים של התמודדות קורעת עם ילד חולה במשפחה ברוכת ילדים, הגיעה בשורת האיוב • ומה עושים כשיש כסף לתרופות רק עבור אחד מהם? • המשפחה בסכנת התמוטטות

מזעזע: אבא בחדר 295, דודי בחדר 308
בית חולים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הטלפון שהגיע לועד הרבנים היה מבולבל ונרגש. "בן של חבר שלי חולה," אמר האיש הנרעש מעבר לקו. "הם לא מסתדרים איתו. יש בבית עוד 15 ילדים."

אבא ודודי מתחננים שתצילו אותם >>>

הגבאי, שבתחילה לא הצליח להבין לאיזה סוג עזרה המשפחה זקוקה, ביקש לדבר עם אב המשפחה. והתמונה שנפרשה לאוזניו מחרידה ממש.

הכל התחיל לפני כמה שנים, כשדודי התמוטט בפתאומיות באמצע הסדר בישיבה. הוא פונה לבית החולים ולאחר סדרת בדיקות אובחנה אצלו המחלה.

בבת אחת הם הפכו ממשפחה ברוכה ושמחה למשפחה שחייהם סובבים סביב מחלה.

"זה לא רק החולי," מפרט גבאי ועד הרבנים. "כשמישהו בבית חולה ל"ע, נגררת סביבו מערבולת כלכלית מטורפת: תרופות וטיפולים, שגם אם הם כלולים בסל הבריאות עדיין יש השתתפות עצמית שמצטברת לסכומים משמעותיים. מוניות לרופאים ולבית חולים – ילד סובל שגם רגיש לזיהומים לא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית. אוכל קנוי להורה ששוהה ליד הילד המאושפז במשך ימים ארוכים; בייבי סיטר לילדים שבבית, ועוד מלא הוצאות נלוות.

במקביל – כושר ההשתכרות של ההורים נפגעת משמעותית, כי הטיפול בילד החולה מצמצם את שעות העבודה..."

דודי נאבק במחלה כבר במשך כמה שנים, יש תקופות טובות יותר ויש פעמים שההורים שלו בוכים יחד איתו. אבל למרות הקושי העצום הצליחה המשפחה איכשהו לשרוד מעל המים.

לאחרונה אבא שלו הרגיש רע מאד, ולמרבה הזעזוע התברר שגם הוא חולה.

"כל המשפחה בסכנת התמוטטות" אומר הרב קולודצקי שמכיר אישית את האב. אין מי שייקח אחריות, אמא במסירות נפש מטפלת בבעלה ובדודי, כמיטב יכולתה, בזמן ששאר הילדים בליע"ר גם צריכים את שלהם... אין להם שקל על הנשמה, אין כסף לצורכי היומיום ולתרופות וגם אין מי שידאג לכסף. "פיקוח נפש של ממש" – כפי שהגדיר הרב שליט"א.

כעת הוקמה בועד הרבנים מגבית חירום להציל את המשפחה. הרב קולודצקישליט"א פנה בקריאה נרגשת בבקשה מכל אחד לתרום שפ"ג דולר – כנגד שפ"ג ימי השנה הנכנסת, ומידה כנגד מידה הוא מברך את התורמים שיזכו לברכה, הצלחה, פרנסה, געזונט (בריאות), נחת, זיווגים הגונים, וימלא השם כל משאלות ליבם לטובה, ויתברכו בכל הברכות האמורות בתורה.

אבא ודודי מתחננים שתצילו אותם >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד