א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מראה דומע

קורע לב: ריקי רק בת עשרה חודשים וכבר יתומה

ריקי נביס הקטנה שולחת ידיים מתגעגעות מהעריסה, אבל אמא לא תבוא להרים אותה • היא עוד לא מבינה את זה, אבל לעולם לא תזכה לדעת חיבוק אימהי מהו • האב הצעיר אובד עצות ואינו יודע כיצד יוכל לעכל את הטרגדיה העצומה, רק אתמול התחתן וכבר הוא אלמן עם תינוקת רכה

קורע לב: ריקי רק בת עשרה חודשים וכבר יתומה
תינוקת יתומה צילום: באדיבות המצלם

המוני מנחמים פוקדים את בית האבלים בשכונת נווה יעקב בירושלים. האב הדגול, הגאון רבי כתריאל כהן שליט"א, יושב על הכסא הנמוך, הוא שבור ומרוסק עם פטירתה של בתו האהובה, אבל עיניו משדרות חוזק ואמונה. לצדו יושב חתנו הצעיר, האברך החשוב רבי שלמה נביס. אברך צעיר, רק לפני שנתיים עוד היה בחור ישיבה נטול דאגות, עכשיו הוא כבר זקן ושבע ימים.

לתרומה לריקי הקליקו כאן>>>

חצי שנה אחרי החתונה, התגלתה המחלה הנוראה אצל רעייתו, מרת חנה נחמה ע"ה. עוד לפני שהספיקו להתרגל לעובדה שהם נשואים ושיש להם בית משלהם, הם החלו לבלות בבית החולים, לעבור סדרות של טיפולים, תוך כדי גם זכו לחבוק את ביתם הראשונה, והיחידה.

ריקי הקטנה נולדה לעולם של זריקות וטיפולים כימותרפיים. הם לא הבינה את הכאב שמרחף סביבה. אמה האוהבת חיבקה אותה בחוזקה, טיפלה בה באהבה ובמסירות רבה, מתוך ידיעה שלא יהיה לה זמן רב להעניק לבתה את התחושה של בת נאהבת לאמא אוהבת, כל כך אוהבת!

עשרה חודשים אחרי לידתה, הפכה ריקי ליתומה. אמה נפטרה למגינת כל לב, והותירה אחריה תינוקת קטנה, רכה וענוגה, ששוכבת לה בעריסה ומרימה את הידיים, רגילה לזכות בחיבוק של אמא משוגעת מאהבה.
אבל הפעם הידיים נשארות מושטות באוויר. אין מי שירים אותה. אין מי שיניף אותה אל על וישמח בכל חיוך שלה, בכל התפתחות קטנה נוספת. אין מי שישיר לה שיר ערש כשהיא מתקשה להירדם.
אין אמא. פשוט אין!

יש לה רק שני אבות, אבא נביס, שאוהב אותה כל כך, אבל לא יודע איך לטפל בה. הוא אובד עצות אל מול התינוקת הבוכיה, נשען על עזרתן של הסבתות הבוכיות, והדודות הרחומות שעומדות המומות, ולא מבינות את הטרגדיה שניחתה על משפחתן.

ויש לה את אבא השני, או אולי הראשון, אבי יתומים! האבא היושב בשמים ודואג לה, ומלווה אותה על כל צעד ושעל. האבא שציווה אותנו לעזור ליתומים ולאלמנות, והבטיח לשמח אותנו בחזרה אם נשמח את היתומים, הילדים שלו.

המשפחה פונה לציבור בבקשת עזרה. לגדל תינוקת יתומה זה לא סיפור פשוט בכלל. גם כשהיא תגדל היתמות תמשיך ללוות אותה, וההוצאות צפויות להיות גדולות. גם כך הם חסרי כל, גרים בדירה שכורה, והמשכורת שהיתה האם מרוויחה בעבודתה כריתמיקאית מבוקשת, לא תמשיך לזרום לחשבון הבנק. הם יחיו עכשיו ממלגת הלימודים הצנועה שמקבל האב האברך מהכולל בו הוא לומד, ומהעזרה של עם ישראל, העזרה שלנו ושלכם, של כל מי שיש לו לב יהודי חם, ולא יכול לעמוד מנגד, כשטרגדיה כזאת מתחוללת, וכשתינוקת בת עשרה חודשים מתייתמת מאמה, רח"ל.


בואו ונסייע לריקי הקטנה, בואו ונעניק לה את הלב שלנו, ניתן לה תמיכה, כדי שהיא תדע שהיא לא לבד בסיפור הזה, שהיא תרגיש שעם ישראל תומך בה ורוצה שהיא תגדל כילדה בריאה ושמחה, למרות הכאב הגדול על העדרה של אמה המנוחה ע"ה.

לתרומה לריקי הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד