י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטיסה לארה"ב

זעם על נתניהו: "אסון לוגיסטי ופוליטי. חילול שבת המוני"

זעם בקרב העיתונאים המדיניים על ארגון הלו"ז סביב טיסתו של נתניהו לארה"ב; החל מהביקור התמוה בעמק הסילקון, ממשיך בדחיית נאומו באו"ם שיוביל לחילול שבת המוני ועד החזרה הסמוכה ליום הכיפורים. "ההתעקשות הזו פוגעת בנתניהו קשות"

זעם על נתניהו: "אסון לוגיסטי ופוליטי. חילול שבת המוני"
נתניהו בטיסה. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ

זעם בקרב העיתונאים המדיניים על הארגון סביב טיסתו הקרובה של ראש הממשלה נתניהו לארה"ב. לפי הרפסום בישראל היום, על פי לוח הזמנים המקורי של האו"ם, נתניהו אמור היה להתייצב על הבמה הירוקה (נאומים) ביום חמישי בערב.

אך כיוון שרצועת הזמן הזו מתה מבחינת החדשות בישראל, וכדי לאפשר לראש הממשלה הישראלי לשוב לארץ לפני שבת, קרה לא פעם בעבר שאנשיו דאגו להחלפה עם מנהיג אחר. כך הנאום הוקדם, הישראלים ראו אותו בארץ ונתניהו שב לפני השבת.

לפי הפרסום של אריאל כהנא בישראל היום, גם השנה אפשר היה לבקש הקדמה, אלא שבאופן מוזר, אנשי נתניהו החליטו דווקא לבקש דחיה. לכן, ראש הממשלה צפוי לנאום לישראלים ביום שישי בארבע אחר הצהרים – זמן מת מבחינת מעגל החדשות הישראלי. בנוסף, הדחיה הזו, יוצרת שרשרת של בעיות, החל בחילולי שבת וכלה באנשים שיגיעו הביתה דקה לפני יום הכיפורים.

כיוון שהנאום בשישי, נתניהו חייב לשהות בניו יורק בשבת (וכנראה שסדר הדברים הפוך – כדי לשהות בעיר בשבת הוא הזיז את הנאום לשישי...). אולם יום ראשון שלמחרת הוא ערב הכיפורים. ביום זה, נתב"ג נסגר בשעה 2 בצהרים, מה שיוצר סד זמנים שמחייב את נתניהו והפמליה לעזוב את בית המלון שלהם בניו יורק, עם צאת השבת, ממש על הדקה.

לוח זמנים כזה יביא בוודאות לחילול שבת המוני. שכן אם נתניהו נכנס למכונית ב-19:32, המאבטחים, העוזרים, היועצים, המזכירות, אנשי הלוגיסטיקה וכמובן הנהגים, יעלו עליהן הרבה לפני כן. כמובן שהמטוס שלו, שמופעל בידי אל על, יוכן שעות ארוכות מראש. ועוד לא דיברנו על נהלי הבידוק והאבטחה שייעשו כולם בשבת.

הצרה השנייה היא הגעתה האפשרית של הפמליה לישראל, בצמוד ליום הכיפורים. עשרות רבות של אנשים, שרובם בוודאי צמים בכיפור, ינחתו אחרי שבוע עבודה מפרך, טיסה בת עשר שעות וארוחת מטוסים "מפוארת". לא מלבב.

קושי נוסף קשור לעיתונאים הנלווים לפמליה (גילוי נאות: הח"מ אחד מהם), שנדרשים לחזור בכוחות עצמם לארץ, כלומר לטוס בשבת או להיתקע בניו יורק ליום הכיפורים. שתי דרישות בלתי אפשריות.

אף שהבעיות הללו ידועות לאנשי נתניהו כבר כמה ימים הם עדיין מתעקשים לקיים את ההופעה באו"ם ביום שישי. ההתעקשות הזו פוגעת בנתניהו קשות.
הוא שוב יוצג כנהנתן שרק רוצה סופ"ש בתפוח הגדול על חשבון משלם המיסים. המצביעים שלו לא יצפו בנאום ביום שישי בערב ולא יקראו אותם בעיתוני ראשון בוקר – ערב יום הכיפורים המציין 50 שנה למלחמה.

בנימין נתניהו ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד