כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לצורך היכרות

שדולת ירושלים קיימה סיור במזרח העיר ירושלים

שדולת ירושלים קיימה סיור מקיף במזרח העיר ירושלים לצורך היכרות עם תוכנית החומש הממשלתית. חה"כ אילוז: "פיתוחה של ירושלים המאוחדת הייתה ועודנה משימה מרכזית עבורי"

שדולת ירושלים קיימה סיור במזרח העיר ירושלים
חברי הכנסת בסיור צילום: באדיבות המצלם

בהובלת חברי הכנסת דן אילוז וזאב אלקין, יושבי ראש שדולת ירושלים, התקיים היום (שני) סיור מקיף במזרח העיר ירושלים לצורך היכרות עם תוכנית החומש הממשלתית. בסיור השתתפו גם כן חברי הכנסת מתן כהנא ואוהד טל.

במהלך הסיור ביקרה המשלחת בבית הספר התיכון למצטיינים רואד אשר מלמד לפי תוכנית הלימודים הישראלית המלאה עם זכאות של 95% לבגרות שם שמעו מסטודנטים מצטיינים על תפיסתם את המערכת ועל השתלבותם בה, בבית הספר היסודי לבנים בית חנינה המשלב בין התוכנית הישראלית לפלסטינית ובמרכז ריאן לתעסוקה.

את הביקור ליוו לארה מובריכי מנהלת האגף הערבי בעיריית ירושלים, יועץ ראש העיר לענייני מזרח ירושלים אורי יקיר ומנהל תכנית החומש בחינוך מנח"י ציון רגב.

מטרת תוכנית החומש לחינוך (המתוקצבת ב- 800 מיליון ש"ח) היא הבאה לגידול בתוכנית הישראלית, לשיפור ברמה העברית, לצמצום הנשירה ועוד.

כיום במערכת החינוך במזרח ירושלים יש מעל ל-120 אלף תלמידים בגילאי חינוך. במערכות אלו לומדים לפי תוכנית הלימוד הישראלית (בגרות) והפלסטינית (תהוג'י). בשנים האחרונות נפתחו 38 בתי ספר בתכנית הישראלית ונפתחו 8 בתי ספר במבנים חדשים.

ח"כ דן אילוז (ליכוד) אמר: "כחבר כנסת אני ממשיך את הפעילות שלי למען איחודה של ירושלים ומימוש הריבונות הישראלית בכל חלקי העיר. כשישראל לוקחת אחריות על מזרח העיר, היא מממשת את הריבונות שם. פיתוחה של ירושלים המאוחדת הייתה ועודנה משימה מרכזית עבורי".

ח"כ זאב אלקין (יו״ר סיעת המחנה הממלכתי) אמר: "שמחתי להוביל את הסיור כדי ללמוד מקרוב על ההשפעות והתוצאות של תוכנית החומש הממשלתית לפיתוח מזרח ירושלים שהובלתי כשר ירושלים, ולעמוד מקרוב על האתגרים של תוכנית החומש החדשה שאושרה על ידי הממשלה בשבועות האחרונים.

השר לשעבר ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אמר: "מדינת ישראל עושה מאמצים לסייע לאוכלוסיית ערביי מזרח ירושלים ולאפשר לה השכלה, לימודי שפה, התקדמות אקדמית והשתלבות תעסוקתית. אני מודה לראשי שדולת ירושלים ח"כ זאב אלקין ודן אילוז על ארגון הסיור המלמד".

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) אמר: "יחד עם צוות עיריית ירושלים למדנו על האתגרים באזור, לימודי השפה העברית, תוכניות הלימוד, השתלבות באקדמיה ובתעסוקה ועוד. העשייה החשובה הזו מתרחשת הרחק מאור הזרקורים ומשנה בפועל את המציאות. גאה בתוכנית החומש שהממשלה מקדמת על מנת לחזק את המגמות הללו. מודה ליו"רי השדולה חה"כ זאב אלקין ודן אילוז".

ירושלים מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד