כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
100,000 נעדרים

מספר קורבנות ההוריקן צפוי לעלות ל-10,000

שר הבריאות הלובי צופה שמספר קורבנות ההוריקן יעלה ל-10,000 ומספר הנעדרים יגיע ל-100,000. הפרלמנט הלובי יקיים דיון חירום והמועצה הנשיאותית הלובית הכריזה על קירנאיקה כאזור אסון כתוצאה מהשטפונות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השטפונות שפקדו ערים במזרח לוב כתוצאה מהוריקן דניאל הותירו השפעות הרות אסון על שכונות לאחר שהפכו חלק מהן להריסות, ופשוט טרפו שכונות שלמות עם התושבים, והביאו את מספר ההרוגים ליותר מ-2,000 בני אדם.

התקשורת הלובית ציטטה את שר הבריאות שאמר כי הוא חושש שמספר קורבנות ההוריקן יעלה ל-10,000 והנעדרים יגיע לכ-100,000. גם בתקשורת הלובית ציטטו גורמים רשמיים כי מקרי המוות בעיר דרנה כתוצאה מההוריקן עבר את ה-2,000. העיר קירנאיקה באזור החוף המזרחי של לוב הוכרזה כמוכת אסון.

שר הבריאות הלובי עותמאן עבד אל ג'ליל, אמר בראיון לערוץ הלובי אל מסאר כי "מספר הנעדרים צפוי שיגיע ל-100,000 איש", והדגיש כי "המצב בעיר דרנה הופך לטראגי יותר, ואין מספר סופי של הקורבנות". הוא ציין כי "שכונות רבות לא נגישות", וקרא ל"מדינות ידידותיות לעזור להציל את מה שנותר באזורים ההרריים". בתקשורת הלובית דווח כי החשמל והאינטרנט חזרו לאזורים בדרנה לאחר הפסקה עקב השיטפונות.

בית הנבחרים הלובי מסר היום כי ביום חמישי יתקיים דיון חירום בנוגע להוריקן דניאל, שפקד את המדינה. הפרלמנט הלובי הצהיר בהצהרה כי הדיון יתקיים בעיר בנגאזי על מנת "לנקוט בצעדים הדחופים הדרושים כדי להתמודד עם השפעות האסון הזה".

 

לוב שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד