כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סוף לעיצומים בתיכונים?

הושגו הסכמות בין האוצר והמורים; ימי החופש ישתנו

סוף לעיצומים בתיכונים: משרד האוצר וארגון המורים הגיעו להסכמות במסגרתן המורים יקבלו מקדמה לתלוש השכר של חודש דצמבר בסך 2,400 ש"ח | לוח החופשות ישתנה רק לשנת הלימודים הקרובה

הושגו הסכמות בין האוצר והמורים; ימי החופש ישתנו
רן ארז צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

סוף לשביתות בתיכונים. לאחר כמה ימים מורטי עצבים, הודיעו היום (שלישי) משרד האוצר, משרד החינוך והמעסיקים כי הגיעו להבנות עם ארגון המורים בעניין ביטול מוחלט של כלל העיצומים הננקטים ע"י ארגון המורים, לרבות מתן תעודות וציונים, פעילות חוץ בית ספרית והמסעות לפולין.

במסגרת ההבנות, נחתם הסכם קיבוצי המסדיר קבלת מקדמה על חשבון הפעימה הראשונה שצפויה להיות משולמת במסגרת הסכם השכר החדש, וזאת בגין 3 חודשים מראש. כמו כן, ההסכם מסדיר את לוח החופשות בשנת הלימודים הנוכחית. הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן על ניסוח הסכם השכר החדש בהתאם להבנות אליהן הגיעו טרם פתיחת שנת הלימודים.

עיקרי ההסכם הם כי יועבר תשלום מקדמה במשכורת חודש ספטמבר לעובדי ההוראה בחטיבות העליונות על סך 2,400 ש"ח לעובד הוראה במשרה מלאה המועסק בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה' ו-1,500 ₪ לעובד הוראה במשרה מלאה שמועסק שלא בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה'.

בנוסף, בימים שבין יום כיפור לסוכות לא יתקיימו לימודים, ואילו בימי איסרו-חג פסח, איסרו-חג שבועות ותענית אסתר יתקיימו לימודים.  עוד סוכם כי סכום חד פעמי של 50 מיליון ש"ח יועבר לקרן הרווחה של ארגון המורים

בתמורה לכך ארגון המורים יבטל את כלל העיצומים שנקט וינחה את מוריו לחלק את התעודות של שנת הלימודים תשפ"ג, להשתתף בפעילות חוץ בית ספרית וכן יאפשר למשרד החינוך לעשות שימוש בציונים השנתיים שדווחו בשנת הלימודים הקודמת. כמו כן, ארגון המורים מתחייב ל'שקט תעשייתי' לשלושה חודשים עד לתאריך 1.12.2023.

חד פעמי חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד