ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"הבטחת שלא תתקפל מול מחבלים"

עימות בישיבת הקבינט בין נתניהו לבן גביר: "מספיק עם התירוצים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בישיבת הקבינט את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע כי ההחלטה בנושא האסירים הביטחוניים תידחה לאחרי החגים. "הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות", הטיח בן גביר ברה"מ

עימות בישיבת הקבינט בין נתניהו לבן גביר: "מספיק עם התירוצים"
בן גביר ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התעמתו היום (שלישי) בישיבת הקבינט בסוגיית האסירים. נתניהו ביקש לדחות את הדיון לאחרי החגים ובן גביר הטיח בו: "מספיק עם התירוצים".

היועמ"שית גלי בהרב מיארה אמרה במהלך הדיון: "ההוראה חלה גם על האסירים הפליליים וגם על הביטחוניים. בגלל הרגישות של הביטחוניים זה תמיד היה נידון על ידי הקבינט".

השר בן גביר השיב: "מדובר רק באסירים ביטחוניים - כנראה שלא קראת".

היועמ"שית תקפה: "אתה ממש חייב להאמין לי שקראתי את החוק. זה פרשנות זה שאפשר לאשר פחות או יותר (ביקורים). מכיוון שזה בעל משמעות משמעות ביטחונית ומדינית אז זה נידון בקבינט ולא בהחלטת שר הבל"מ".

השר בן גביר הבהיר: "זאת המלצה ואת יועצת. את לא קובעת ואני לא רוצה לפגוע בך", והיועמ"שית השיבה: "הכללים לא גוברים על החוק".

השר בן גביר התעקש ואמר ליועצת המשפטית: "אבל תקראי את החומר. יש פקודה כללית ופקודה ספציפית, וספציפית גוברת על הכללית. בכל מקרה מה שאת אומרת כאן מבחינתי זה רק המלצה".

היועמ"שית השיבה: "זה מחייב".

מנגד, השר בן גביר טען: "זה לא מחייב, זאת המלצה. אבל הסיפור כאן זה לא את, אלא ראש הממשלה. נכנסתי למשרד הזה אחרי שהבטחת לי שהולך להיות שינוי במצב האסירים. עם כל הכבוד לכל הגורמים המקצועיים שנמצאים כאן, אנחנו נבחרנו לממש מדיניות".

רוה"מ נתניהו השיב: "נעשה דיון אחרי החגים".

השר בן גביר תקף: "הבעיה שגם אחרי החגים הגורמים המקצועיים יגידו שזה לא הזמן. תמיד זה לא הזמן והקייטנה ממשיכה. שימו לב לנתונים, חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים בני משפחות, וכדומה.

יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או נסיונות פיגוע ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות".

ראש הממשלה הבהיר שוב: "נדון בזה בדיון אחרי החגים".

השר בן גביר תקף לסיום: "ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה. הגענו לרגע שצריך להכריע".

כזכור, בלשכת ראש הממשלה הבהירו לאחר הדיון בקבינט כי נקבע לדחות לאוקטובר את הדיון בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, וכי עד לדיון זה לא יחולו שינויים, זאת בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד