כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משמיעי צדקה

אלפי סלי מזון מחולקים במוסקבה לקראת ראש השנה

פעילות ענפה ומוגברת בימים אלו במרכז החסד היהודי במוסקבה. בראשות רבה הראשי של רוסיה. מוסיפים זכויות לשנה החדשה. חלוקה זו, היא גולת הכותרת בשבוע זה במרכז החסד, לצד ארגון קונצרט וכינוס מיוחד לפני ראש השנה 

אלפי סלי מזון מחולקים במוסקבה לקראת ראש השנה
סלי מזון מחולקים במוסקבה לקראת ראש השנה צילום: לוי נאזרוב

בהשקעה גדולה ומאומצת, יצא השבוע לדרך המבצע הגדול והמורכב "קמחא דתשרי", לעמוד לימינם של אלפי יהודי רוסיה - נזקקים, גלמודים ונצרכים, ובהם משפחות רבות שמטה לחמם נשבר; וכל אחד ואחת מהם, מקבלים בימים אלו סלי מזון גדולים בדרך של כבוד ובסדר מופתי.

פרויקט זה מצטרף למספר מיזמים חשובים בתקופה גורלית זו, הנערכים ב'מרכז החסד היהודי שערי צדק' בשכונת 'מארינה רושצ'ה' שבמרכז מוסקבה, פרי יוזמתו של מייסד המרכז רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, המכוון וממריץ את ראשי המרכז ופעיליה הרבים, להקשיב לכל פנייה ולהטות שכם לכל בקשה, למען לא יחסר המזג משולחנם של יהודי מוסקבה בימות החגים, בירח האיתנים הקרב ובא עלינו לטובה.

צי רכבים עם נהגים ומתנדבים מסורים, מביאים את סלי המזון הישר לבתיהם של קשישים שאינם יכולים להגיע אל המרכז בכוחות עצמם, והשאר מגיעים מדי יום בשעות הנוחות להם, כדי לאסוף בדרך של כבוד ארגזים המזון האיכותיים, הכוללים בשר ועופות, דגים, יינות ומיץ ענבים, פירות וירקות ועוד שלל מצרכים רבים, העומדים כולם תחת השגחת הרבנות הראשית לרוסיה.

חלוקה זו, היא גולת הכותרת בשבוע זה במרכז החסד, לצד ארגון קונצרט וכינוס מיוחד לפני ראש השנה, אחד מתוך ארבעה כינוסים, בהם מאות המשתתפים שומעים ומקבלים את מצוות החג מתוך שמחה וגישה מתאימים ומכובדת.  כמו-כן, מארגן מרכז החסד למען הקשישים הסעות חינם לבתי העלמין היהודיים השונים במוסקבה, לתפילה על קברי אבותיהם בערב ראש השנה כפי הנהוג.

ב"מרכז החסד היהודי שערי צדק", מסכים בסיפוק שנה עמוסה של עשייה פורה בכל תחומי החיים, הן בהענקת מנות מזון, והן ברפואה גופנית ונפשית, באמצעות מאות העובדים והמתנדבים המסורים, העושים מלאכתם נאמנה בכל ימות השבוע ובכל שעה - פעילות מבורכת המקדשת שם שמים בבירת רוסיה ומהווה מודל וחיקוי של ערבות הדדית מלאה.

רוסיה בערל לאזאר ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד