כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בבדיקה שגרתית

בעקבות מעצר הבחור מפוניבז': 'הפלג' מאיים בהפגנות סוערות

תלמיד ישיבת פוניבז' נעצר הלילה במהלך בדיקה שגרתית של המשטרה, אז התברר כי הוא עריק משירות צבאי לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס - כהוראת רבותיו | ב'פלג הירושלמי' מאיימים לצאת במחאות סוערות בעקבות המעצר:  "עולם התורה ייצא בהמוניו למחות". כל הפרטים

בעקבות מעצר הבחור מפוניבז': 'הפלג' מאיים בהפגנות סוערות
מפגיני הפלג בכביש 4 צילום: ישי ירושלמי

'הפלג הירושלמי' צפוי לצאת למחאות בעקבות מעצרו תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. העצור, שמעון גוזלן, תלמיד ישיבת פוניבז' בן 23, עוכב לאחר שבבדיקה שגרתית של המשטרה בדרכו למירון עלה כי הוא עריק לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס.

בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר "הלילה נעצר 'אסיר עולם התורה. כהוראת רבותינו מרן ורבנן זצוק"ל ושליט"א, וכמחאה נגד חוק הגיוס הנפשע שהביא לגיוסם של תלמידי ישיבות למסגרות הצבא".

בפלג איימו כי בשל המעצר צפויות הפגנות המוניות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. "עקב מעצרו הנפשע, יעלו רבני 'הוועדה להצלת עולם התורה' למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש שליט"א, ולקבל את הכרעתו על אופי המערכה הכבירה הניצבת לפתחו של הציבור", אמרו בוועדה.

מהוועדה להצלת עולם נמסר: "עולם התורה ייצא בהמוניו למחות ולזעוק חמס על נפשות בחורי ישראל שנמקים במסגרות הנוראיות של הצבא כתוצאה מחוק הגיוס הנפשע. וכפי שהורה לנו רבינו הגדול רבי שמואל אוירבך זצוק"ל: "להרעיש עולם ומלואו על מעצרם של אסירי עולם התורה שלא מתייצבים בלשכות הגיוס"."

"הציבור החרדי ייאבק בנחישות נגד חוקי גיוס אפלים שמטרתם המובהקת להוציא את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה, ושנאסרו ע״י כל גדולי התורה בכל הדורות האחרונים. נמשיך בהמוננו לא להתייצב בלשכות הגיוס - כחלק מהמאבק העיקש וחסר הפשרות נגד חוק הגיוס הדרקוני, אותו הביאו במו ידיה למרבה הבושה והחרפה - הנציגים החרדים בכנסת", הוסיפו בוועדה.

הפלג הירושלמי הפגנת מחאה גיוס חרדים לצה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד