כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חסד שאין לו גבולות!

לראשונה בישראל: מענה לכאבי שיניים עבור בעלי מוגבלויות

ילדים עם מוגבלויות סובלים יותר מכאבי שיניים חזקים, בעקבות מורכבות הטיפול בהם • המענה הייחודי שניתן לראשונה בישראל ומעניק הקלה משמעותית עבור עשרת אלפים ילדים ואנשים מוגבלים בכל שנה • חסד שאין לו גבולות!

לראשונה בישראל: מענה לכאבי שיניים עבור בעלי מוגבלויות
מכשור מיוחד צילום: באדיבות המצלם

טיפולי שיניים הם חוויה לא נעימה עבור כל אדם, אך כאשר מדובר באדם עם מוגבלות שכלית או פיזית, שאינו משתף פעולה עם רופא השיניים, הטיפולים הופכים להיות מורכבים במיוחד.

לחצו כאן וסייעו לילדים המיוחדים>>>

במקרים רבים, כשילד עם מוגבלות המרותק למיטה או לכסא גלגלים סובל מכאבי שיניים חזקים, עומדים ההורים חסרי אונים מול סבלו של הילד, במיוחד כאשר הטיפול מצריך צילומי שיניים, שדורשים הבנה ושיתוף פעולה מצד המטופל.

עד היום היה נהוג, שאם צילום הוא הכרחי עבור הטיפול, עושים אותו בהרדמה מלאה - פעולה שיש בה סיכונים רבים, קל וחומר כאשר מדובר בילדים ואנשים עם מוגבלויות, שחלקם הגדול סובל מאפילפסיה וההרדמה מסוכנת עבורם עוד יותר.

בשל סיבות אלו, נמנעים רבים מטיפולי שיניים הכרחיים, הילדים ממשיכים לסבול מכאבים ל"ע, ואין לתאר את הצער הגדול עבור הילדים המוגבלים, שסובלים גם כך מבעיות רפואיות שונות, ועבור ההורים, שעומדים בחוסר אונים ונאלצים לצפות בייסוריו של ילדם ואין בידם להושיע.

אך ארגון 'עלה' אינו שוקט על השמרים, ולפני תקופה השיק הארגון מרפאת שיניים ייחודית בישראל, הכוללת אף מכון CT עם מכשור מיוחד וצוות מקצועי ומיומן, המתמחה בטיפול בילדים ואנשים מוגבלים.

מדובר במכשיר פנורמי המאפשר צילום של המטופל בשכיבה בתוך 12 שניות לכל היותר, ומדובר במרפאה פורצת דרך המעניקה טיפול הכרחי לכעשרת אלפים ילדים ואנשים נכים בכל שנה, כאשר תקופה קצרה לאחר פתיחת המרפאה, כבר קשה מאוד להשיג תורים זמינים ובארגון עלה עושים מאמצים כבירים כדי להרחיב עוד את המרפאה הייחודית, הצוות המקצועי והמכשור הרפואי היקר.

עלות רכישת המכשיר החדשני עומדת על יותר ממיליון שקלים, שגויסו מתורמים נדיבי לב למען המטרה הנעלית.

'עלה' היא הרשת הגדולה בישראל המציעה רצף שירותים לילדים ואנשים עם מוגבלויות שונות המלוות במורכבות רפואית. 'עלה' מציעה שירותים ברמה הגבוהה ביותר למאות ילדים ובוגרים בתחומי הדיור, החינוך והשיקום. פעילותה מאפשרת להם חיים איכותיים ומלאי משמעות. 

כעת, בימים שלפני ראש השנה ויום הכיפורים, יוצא ארגון עלה בהתרמה למען המשך הטיפול והשיקום של הילדים המוגבלים, כדי שגם להם תהיה שנה טובה ומתוקה.

גדולי ישראל, רשכבה"ג מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, ויבלחט"א מרן הגאון רבי שמעון גלאי שליט"א, הבטיחו בהבטחה נדירה כי כל התורמים למען המשך הטיפול והשיקום של ילדי עלה, יזכו לשמירה ולהגנה על ילדיהם מכל צער ונזק חלילה.

מנהלי 'עלה' מציינים כי רק כ-70 אחוזים מתקציבו הכולל של הארגון מגיעים מתקציבי הרשויות השונות. "אנו זקוקים לציבור שיפתח את הלב למען הילדים המוגבלים הללו, על מנת שנוכל להמשיך להעניק להם את המעטפת המקצועית הרחבה שהם מקבלים אצלינו".

הילדים המוגבלים מתחננים: אל תשכחו אותנו!

תורמים למען ילדי עלה, וזוכים לשמירה על הילדים, לשנה טובה, בריאה ושמורה!

לְשָׁנָה טוֹבָה תִּשָּׁמֵרוּ.

לחצו כאן וסייעו לילדים המיוחדים>>>

רופא שיניים ילדים מיוחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד