י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
זה מה שהתגלה

משרד החקלאות פשט על בית המטבחיים שסיפק בשר לחתונות

במקום נמצאו כ-150 ראשי צאן, כאשר 103 מתוכם לא מסומנים, בניגוד לחוק, ולול בו הוחזקו כ-60 יונים ועופות בתת-תנאים ובניגוד לתקנות צער בעלי חיים. על פי החשד, כל בעלי החיים יועדו לשחיטה במקום ולשיווק באזור

משרד החקלאות פשט על בית המטבחיים שסיפק בשר לחתונות
אילוסטרציה צילום: unsplash

במשרד החקלאות התקבל מידע מודיעיני אודות בית מטבחיים פיראטי בעיר באקה אל-גרבייה. כאשר הגיעו מפקחי משרד החקלאות עם שוטרי תחנת באקה למקום, הם מצאו בתוך בית פרטי, בית מטבחיים מוסווה שנוהל לכאורה על ידי אב ובנו. לאחר חיפוש שנערך במתחם, נמצאו 150 ראשי צאן, ורובם לא מסומנים באוזנם למרות הדרישה בחוק. בנוסף, במקום נמצא לול שהוחזקו בו כ-60 יונים ועופות, בצפיפות, וללא תנאים בסיסיים הכוללים מזון ראוי למאכל ושתייה. מהממצאים עולה כי השניים עברו על חוק צער בעלי חיים, תקנות צער בעלי חיים ופקודת מחלות בעלי החיים.

עוד מצאו המפקחים במקום, כטון של חלקי בשר קפוא. החשודים טענו כי אלו רכשו את חלקי הבשר מבית מטבחיים בעל היתרים ולראייה הציגו תעודות וטרינריות. אולם, לא נמצאו חותמות כנדרש על חלקי הבשר. עוד במהלך החיפוש, הודו החשודים בפני מפקחי המשרד שביצעו במקום שחיטה שחורה של 11 כבשים, יממה לפני הגעתם של המפקחים למקום. שישה מהכבשים שווקו לחתונה שהתקיימה באזור, וחמשת הנותרים יועדו לחתונה נוספת. אולם, בשר זה וכן 200 ק"ג של חלקי בשר קפוא נוספים שככל הנראה נשחטו גם הם במקום נתפסו על ידי מפקחי משרד החקלאות. 

בסיום החיפוש במקום ובתום חקירה ראשונית, הורו המפקחים לחשודים לפרק לאלתר את בית המטבחיים. כל הבשר שנמצא הועבר להשמדה, וכלי השחיטה שנמצאו במקום הוחרמו. כנגד החשודים יוגשו כתבי אישום.

במשרד החקלאות מבהירים כי בתי מטבחיים ומשחטות מחויבים בקבלת אישור לעבודתם על ידי משרד החקלאות, משרד הבריאות והמועצה המקומית. מזון טרי שמקורו אינו ידוע, ואין אינדיקציה ברורה אודות שלבי הפיקוח במהלך הגידול, הוא סכנה ממשית ושיווקו מהווה עבירה על החוק. במשרד החקלאות מבקשים מהציבור להקפיד על רכישת בשר במקומות מוסדרים. 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד