כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות מעצר העריק

מחאת 'הפלג הירושלמי': חסימות בכביש 4, הרכבת הקלה בירושלים נעצרה

פעילי הפלג הירושלמי חוסמים את כביש 4 ואת תנועת הרכבת הקלה בירושלים במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבת פוניבז'. הפלג הירושלמי הודיע מוקדם יותר כי יפגין במספר מוקדים בעקבות מעצרו של התלמיד • "ההפגנות יתועדו מכל עבריהן. לא נשתוק על אפליה בין דם לדם"

מחאת 'הפלג הירושלמי': חסימות בכביש 4, הרכבת הקלה בירושלים נעצרה
מחאת הפלג בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאות מאנשי ה'פלג הירושלמי' מפגינים בשעה זו (רביעי) בירושלים ובכביש 4 סמוך לבני ברק, במחאה על מעצרו הלילה של תלמיד הישיבה שלא התייצב ללשכת הגיוס.

בעקבות ההפגנה, נחסם כביש 4 סמוך למחלף גבעת שמואל. כמו כן נעצרה תנועת הרכבת הקלה באזור הכניסה לירושלים. כוחות משטרה פועלים בשני המוקדים. בהמשך חסמו המפגינים את הכניסה לעיר בגשר המיתרים. עימותים נרשמים בין השוטרים למפגינים.

משטרת מחוז ירושלים מסרה כי עשרות מפרי סדר "מתעמתים עם השוטרים תוך ניסיונות לגרום נזק למכת"ז המשטרתי והתגרות בוטה בסוסי המשטרה". לפי המשטרה, לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ומפרי הסדר לא נשמעו לה, החלו כוחות המשטרה לפעול להדיפת מפרי הסדר.

המשטרה עצרה לפני זמן קצר 2 חשודים בגין הפרת סדר והם הועברו לחקירה. "כוחות משטרה במקום ממשיכים לפעול לשמירת הסדר הציבורי, ושוטרי מערך התנועה מכווינים את ציבור הנהגים באזור לדרכים חלופיות", נמסר מהמשטרה.

הסדרי תנועה בעקבות מחאות: כביש 1 מnחלף מוצא למזרח נחסם לתנועה - התנועה מופנת לכביש 16. כביש 4 לצפון נחסם לתנועה מצומת אם המושבות לצפון - התנועה מופנית לתחום העירוני. מצומת אלוף שדה לדרום - התנועה מופנית לכביש 471.

הפלג הירושלמי הודיע מוקדם יותר כי יפגין במספר מוקדים בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבת פוניבז' שנעצר הלילה. "לאור מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה, הורה רבינו מרן רה"י הגאון רבי אשר דויטש שליט"א לצאת להפגין ולהרעיש עולם ומלואו על מעצר תלמיד הישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס כמחאה נגד חוק הגיוס", נאמר בהודעת הוועדה להצלת עולם התורה.


ההפגנות תוכננו להתקיים בשעה 16:30 בשלושה מוקדים מרכזיים: ירושלים, בני ברק וראש פינה, כאשר בהמשך צפויות ההפגנות להתרחב למוקדים נוספים.

מהמחלקה המשפטית של הוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "ההפגנות יתועדו מכל עבריהן. לא נשתוק על אפליה בין דם לדם, ונגיב בהתאם אם ניתקל בטיפול משטרתי שלא היה קורה בקפלן".

כפי שדווח מוקדם יותר, 'הפלג הירושלמי' יצא את למחאות בעקבות מעצרו תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס כהוראת רבותיו. העצור, שמעון גוזלן, תלמיד ישיבת פוניבז' בן 23, עוכב לאחר שבבדיקה שגרתית של המשטרה בדרכו למירון התגלה כעריק.

מהוועדה להצלת עולם נמסר: "עולם התורה ייצא בהמוניו למחות ולזעוק חמס על נפשות בחורי ישראל שנמקים במסגרות הנוראיות של הצבא כתוצאה מחוק הגיוס הנפשע. וכפי שהורה לנו רבינו הגדול רבי שמואל אוירבך זצוק"ל: "להרעיש עולם ומלואו על מעצרם של אסירי עולם התורה שלא מתייצבים בלשכות הגיוס"."

"הציבור החרדי ייאבק בנחישות נגד חוקי גיוס אפלים שמטרתם המובהקת להוציא את תלמידי הישיבות מהיכלי התורה, ושנאסרו ע״י כל גדולי התורה בכל הדורות האחרונים. נמשיך בהמוננו לא להתייצב בלשכות הגיוס - כחלק מהמאבק העיקש וחסר הפשרות נגד חוק הגיוס הדרקוני, אותו הביאו במו ידיה למרבה הבושה והחרפה - הנציגים החרדים בכנסת", הוסיפו בוועדה.

 

הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד