י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"צריך לעשות שינויים"

הרצוג חושף: "יש הצעה עם תמיכה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה"

נשיא המדינה הרצוג התייחס היום להצעת פשרה שעלתה על השולחן ולדבריו זכתה לתמיכה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה. עוד אמר: "מובן מאליו שאפשר וצריך לעשות שינויים ביחסי הרשויות ולהתאימם למציאות משתנה אבל רק בהסכמה רחבה"

הרצוג חושף: "יש הצעה עם תמיכה רחבה בקואליציה ובאופוזיציה"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קרדיט: קובי גדעון/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא נאום בעצרת חטיבה 14 לרגל 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. בנאומו אמר בין היתר כי "המשבר שאנו נמצאים בתוכו פוגע בנו בצורה חמורה ומסוכנת – בחברה, בכלכלה, ומעל הכל בביטחון".

הרצוג פתח את נאומו: "אי אפשר לעמוד כאן היום מבלי להתייחס לעומק המשבר שמדינת ישראל נמצאת בו. לפני חמישים שנה בדיוק עמדנו בפני איום קיומי מבחוץ, כשאויבינו עמדו עלינו לכלותנו. והיום, יובל שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים, מדינתנו האהובה שוב מאוימת ומעורערת, רק שהפעם – האיום הוא פנימי. שוב המחיר עלול להיות כבד מנשוא, שוב כולנו עומדים למבחן. כאילו לא למדנו לקח".

הרצוג המשיך: "הקונספציה, כן כן, הקונספציה; ההתעלמות מהמציאות המאיימת ומסדרי העדיפויות האמיתיים של המדינה – היא אם כל חטאת. אני פונה מכאן, דווקא מכאן, למנהיגות הפוליטית – וקורא לה לגלות אומץ ואחריות, לצאת מהקיבעון, ולהוציא אותנו מהמשבר. זה רגע האמת של ההנהגה הפוליטית".

"אני רוצה לשתף אתכם כי בפני הצדדים עומדת הצעה המהווה בסיס להבנות מיידיות, אשר ישמרו על מדינת ישראל כדמוקרטיה יציבה, ברוח ערכי מגילת העצמאות – כן, ברוח המסמך המכונן הזה ויאפשרו לכולנו לצאת מהמשבר שפוקד אותנו זה כתשעה חודשים. הרשו לי רגע לחשוף אתכם למה שקורה בחדרים הסגורים: יש להצעה הזו תמיכה רחבה. אני חוזר ואומר: יש להצעה הזו תמיכה רחבה. של גורמים בקואליציה ובאופוזיציה, של נשות ואנשי משפט, מחקר, ממשל וחברה אזרחית ממגוון רחב של עמדות", הוסיף.

עוד אמר: "עכשיו נדרשת הכרעה. עכשיו נדרשת החלטה מנהיגותית. עכשיו, רגע לפני ראש השנה, תורה של ההנהגה שלנו - לא להסתכל רק על הבייס. עכשיו תורה - להעדיף את המדינה על פני הפוליטיקה. עכשיו תורה להושיט יד באמת, בכבוד, בפומבי, להיענות להושטת יד, ולהגיע כבר להסכמות".

הרצוג התייחס לדיון אתמול בבג"ץ: "עקבתי אתמול אחרי הדיון המעמיק והחשוב שהתקיים בבג"צ, ושיקף לנו איך ראוי לנהל שיח ואפילו ויכוח בדמוקרטיה משגשגת. מובן מאליו שאפשר וצריך לעשות שינויים ביחסי הרשויות ולהתאימם למציאות משתנה אבל רק בהסכמה רחבה. ומובן מאליו – ואסור שזה יהיה אפילו נושא לדיון – שבמדינת ישראל היהודית והדמוקרטית: חובה על כולם להיות כפופים לשלטון החוק ולציית לפסיקות בית המשפט".

יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד