ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הטילים שוגרו מלבנון

בפעם השנייה תוך שעות: ישראל תקפה בסוריה

בפעם השנייה הערב הרשתות החברתיות מדווחות על כך שחיל האוויר הישראלי תקף במחוז חמה | על פי הערכות היעד הוא מחסן אמל"ח איראני הממוקם בשדה תעופה צבאי

תקיפה בסוריה. אילוסטרציה
תקיפה בסוריה. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

לאחר התקיפה שבוצעה בשעות הצהריים המאוחרות, במרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווחו כי כוחות צה"ל תקפו שוב במדינה הערב התקיפה בוצעה באזור העיר חומס שנמצאת במרכז סוריה. מטרת התקיפה, לפי גורמי אופוזיציה במדינה היא מחסני אמל"ח איראניים שנמצאים בשדה התעופה צבאי סמוך.

ברשתות החברתיות הערביות דיווחו על פעילות של חיל האוויר מעל לבנון, מצפון לביירות. על פי חלק מהדיווחים הטילים נורו כאשר המטוסים היו בתחומי ארץ הארזים.

התקפה בוצעה לאחר שבשעות הצהריים התרחשה תקיפה בסוריה. סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק ורשת RT הרוסית דווחו כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית בטרטוס שבסוריה. על פי הדיווח, רוב הטילים יורטו.

רשת ספוטניק דיווחה עוד כי פיצוצים נשמעו באזור הכפרי של העיר טרטוס שבחוף הסורי. גורם ביטחוני בכיר אמר לספוטניק: "ההגנה האווירית הסורית הגיבה לתוקפנות ישראלית שניסתה לפגוע בכמה נקודות באזור הכפרי של טרטוס".

בנאום שנשא לפני יומיים אמר שר הביטחון כי "מדינת ישראל, באמצעות מערכת הביטחון לא תאפשר הקמת חיזבאללה 2 ברמת הגולן הסורית, ונמנע שימוש באדמת סוריה כמקפצה להעברת נשק מפר איזון לחיזבאללה".

 

חיל האוויר תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד