א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אוחסנו בצנצנות

אישה מתה ו-12 נוספים אושפזו לאחר התפרצות 'בוטוליזם' במסעדה

אישה מתה ו-12 נוספים אושפזו בבית החולים לאחר התפרצות 'בוטוליזם' במסעדת בבורדו - צרפת. אזרחי ארה"ב ואירלנד היו בין אלה שנפגעו מהמחלה הנגרמת בדרך כלל מאכילת מזון שהיה שמור בצורה לא נכונה

אישה מתה ו-12 נוספים אושפזו לאחר התפרצות 'בוטוליזם' במסעדה
מסעדה, אילוסטרציה צילום: pixabay

אישה אחת מתה ו-12 בני אדם נוספים אושפזו לאחר התפרצות של 'בוטוליזם' בסרדינים שהוגשו במסעדה בדרום מערב צרפת.

בוטוליזם היא מחלה נוירולוגית חמורה הנגרמת בדרך כלל על ידי אכילת מזון שנשמר בצורה לא נכונה. המסעדה בבורדו - צרפת איחסנה את הסרדינים בעצמה, כך לפי רשות הבריאות המקומית.

רופא בבית החולים פלגרין בבורדו, בנג'מין קלוזו, אמר כי 12 אנשים נוספים עדיין מקבלים טיפול חירום. חמישה מהם היו מונשמים. הקבוצה כללה אזרחים אמריקאים, אירים וקנדים. אזרח גרמני נסע לביתו לטיפול, וכך גם תושב ברצלונה ספרד, אמר הרופא.

כולם אכלו בבר יין בין ה-4 ל-10 בספטמבר, העיר בורדו מפורסמת ביין ובאוכל שלה. כולם אכלו סרדינים שאוחסנו על ידי בעל המסעדה בצנצנות.

הרשויות ערכו בדיקות במסעדה,מחלקת הבריאות מסרה כי אי אפשר לשלול הופעת מקרים נוספים של בוטוליזם, אשר יש לו תקופת דגירה של עד מספר ימים. זה יכול לגרום לשיתוק שרירים שימשך מספר שבועות, כשהסכנה המיידית ביותר נובעת משרירי הנשימה הפגועים.

עיתון המקומי ציטט את הבעלים שאמר שהוא זרק כמה מצנצנות הסרדינים בגלל ריח חזק כשפתח אותן. אבל צנצנות אחרות "הופיעו במצב טוב והוגשו ללקוחות".

 

צרפת חיידק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד