כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעקבות לטביה וליטא

אסטוניה אסרה על כניסת מכוניות עם לוחיות רישוי רוסיות

מדינת אסטוניה החליטה על איסור כניסת מכוניות עם לוחיות רישוי רוסיות. ההחלטה מגיעה לאחר החלטה דומה של לטביה וליטא. האיסור בליטא ובלטביה נכנס לתוקף ב-12 בספטמבר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

הרשויות באסטוניה אסרו על מכוניות עם לוחיות רישוי של המדינה הרוסית להיכנס למדינה החל מאתמול ה-13 בספטמבר. אסטוניה קיבלה את ההחלטה בהתאם לנציבות האירופית על איסור יבוא מכוניות עם לוחיות רישוי רוסיות לאיחוד האירופי.

אם נהג רכב מגיע לגבול רוסיה-אסטוניה במכונית עם לוחיות רישוי רוסיות, הוא יצטרך לחזור לרוסיה או לחצות את הגבול ללא רכב. ההחלטה מגיעה לאחר החלטה דומה של לטביה וליטא.

מכוניות עם לוחיות רישוי רוסיות יוכלו לצאת מאסטוניה, כמו גם לנסוע בתוך האיחוד האירופי, למשל, מעבר ללטביה או פינלנד.

אוטובוסים, אופנועים ומכוניות דיפלומטיות עם לוחיות רישוי רוסיות יוכלו לחצות את הגבול בין רוסיה לאסטוניה. משרד החוץ האסטוני מסר כי הממשלה תדון במה לעשות עם מכוניות עם לוחיות רישוי רוסיות שכבר נמצאות באסטוניה.

כזכור ב-8 בספטמבר, הנציבות האירופית פרסמה הבהרות לגבי האופן שבו מדינות החברות באיחוד האירופי צריכות להחיל את האיסור על ייבוא ​​של רשימה גדולה של סחורות מרוסיה, כולל מכוניות, ביגוד אישי ופריטי היגיינה. אך לאחר מכן ההנציבות האירופית הבהירה כי על רשויות המכס להתרכז במכוניות מיובאות, ועל פריטים אחרים, כולל ביגוד, "בצורה מידתית וסבירה".

הרשויות של ליטא ולטביה הודיעו ב-11-12 בספטמבר כי על סמך המלצות הנציבות האירופית, הן יאסרו על מכוניות עם לוחיות רישוי רוסיות להיכנס לשטחן. האיסור בליטא ובלטביה נכנס לתוקף ב-12 בספטמבר.

שגרירויות רוסיה בליטא ובלטביה קראו לאזרחים רוסים להימנע מנסיעה לשתי המדינות הללו עם מכוניות הנושאות לוחיות רוסיות, משום שרשויות המדינות הבלטיות אסרו על כניסת מכוניות עם לוחיות רוסיות תוך איום על החרמתן.

בהצהרה של שגרירות רוסיה בלטביה, נאמר: "אנו מפנים את תשומת לבם של אזרחים רוסים כי בהתאם להחלטת השלטונות בלטביה, מיום 12 בספטמבר 2023, האוסרת כניסה למדינה של כלי רכב עם לוחיות רישוי רוסיות בהתחשב במצב זה, אנו ממליצים בחום להימנע מביקור בלטביה ברכב פרטי. במקרה של החרמת כלי רכב, אנא הודיעו לשגרירות הרוסית בלטביה".

שגרירות רוסיה בליטא קראה גם לאזרחים להימנע מנסיעה למדינה זו במכוניות עם לוחיות רוסיות.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד