כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
למרות הסנקציות

רוסיה הכפילה את ייצור הפגזים מתחילת המלחמה

הניו יורק טיימס מדווח, כי למרות הסנקציות רוסיה מצליחה לכפיל את ייצור הפגזים מתחילת המלחמה. היקפי הייצור גדולים בהרבה מאשר בארה"ב ובאירופה. רוסיה יכולה כעת לייצר פי שניים יותר פגזים ממה שייצרה לפני פברואר 2022

רוסיה הכפילה את ייצור הפגזים מתחילת המלחמה
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה הגבירה משמעותית את ייצור הטילים ופגזי הארטילריה שלה, למרות הסנקציות המערביות. התעשייה הרוסית מייצרת יותר מהם מאשר לפני תחילת הפלישה לאוקראינה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס' בציטוט מקורות מארצות הברית ואירופה. עם זאת, הכמות לא מספיקה כדי לכסות את צרכי הצבא הרוסי. רוסיה השתמשה בכ-10 מיליון פגזים ב-2022.

לאחר פרוץ המלחמה המערב הציג מספר חבילות סנקציות נגד רוסיה. בין היתר נאסרה אספקת סחורות דו-שימושיות שניתן להשתמש בהן בייצור צבאי. בהתחלה זה עבד - המתחם הצבאי-תעשייתי הרוסי האט את הייצור באופן משמעותי, אבל עד סוף 2022 הוא החל לצמוח. רוסיה הקימה שרשראות אספקה ​​לרכיבים הדרושים דרך מדינות שלישיות כמו ארמניה וטורקיה.

"הצעדים שלנו החלו להיכנס לתוקף, אבל ממשלת רוסיה לא ויתרה", אמר מתיו אקסלרוד, מאכיפת הייצוא של משרד המסחר האמריקאי.

רוסיה יכולה כעת לייצר פי שניים יותר פגזים ממה שייצרה לפני פברואר 2022. לפי דובר משרד ההגנה האסטוני קוסטי סלמה, רוסיה מייצרת פי שבעה יותר פגזים מאשר ארצות הברית ומדינות אירופה. גם ייצור הטנקים הוגדל משמעותית - מ-100 ל-200 יחידות בשנה. גם ייצור הטילים (שיוט ובליסטי) גדל בהשוואה לרמות שלפני המלחמה.

אחת הסיבות היא עלות הייצור הנמוכה. לפי קוסטי סלמה, למדינות המערב עולה חמישה עד ששת אלפים דולר לייצר פגז ארטילרי אחד בקוטר 155 מ"מ. ברוסיה (קליבר 152 מ"מ) - זול פי עשרה, כ-600 דולר.

אחד האתגרים של ממשלת ארה"ב הוא שרוסיה לא זקוקה לשבבים מתקדמים שקל יותר לעקוב אחריהם, אלא לשבבים ממוצרים שיכולים לשמש במגוון רחב של דברים, לא רק לטילים מונחים.

"זה מקשה על העבודה שלנו כי יש הרבה מדינות שזה חוקי וזה בסדר גמור למכור להן את השבבים האלה למטרות מסחריות לגיטימיות", אמר מר אקסלרוד. "הבעיה היא כשהשבבים האלה נשלחים לרוסיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד