כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חיכה לשיחה מביידן

מאסק חושף למה לא סייע לאוקראינה: "זה היה באמצע הלילה"

אילון מאסק אמר שהוא לא יכול להפעיל את לווייני חברת 'סטארלינק' בקרים עבור הצבא האוקראיני בגלל סנקציות אמריקאיות. מאסק: "אם הייתה לי הוראה ישירה מנשיא ארצות הברית להפעיל את המערכת, הייתי עושה זאת, אבל לא הייתה הוראה כזו"

מאסק חושף למה לא סייע לאוקראינה: "זה היה באמצע הלילה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

מייסד טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, הסביר מדוע הוא לא הפעיל את לווייני 'סטארלינק' ליד חופי קרים, כאשר הכוחות המזוינים האוקראינים עמדו לפתוח במתקפה על הצי הרוסי והיו חייבים את רשת הלווינים של מאסק, מאחר ורשת האינטרנט באוקראינה משובשת על ידי הרוסים.

בוועידת הטכנולוגיה של All-In Summit, מאסק אמר שהוא לא יכול להפעיל את לווייני חברת 'סטארלינק' עקב הסנקציות על חצי האי שסופח לרוסיה. לטענת  מאסק, נדרש אישור מרשויות ארה"ב לחיבור, ולא היה זמן להשיג, "שכן הצד האוקראיני הגיע עם בקשתו באמצע הלילה".

"אם הייתה לי הוראה ישירה מנשיא ארצות הברית להפעיל את המערכת, הייתי עושה זאת, אבל לא הייתה הוראה כזו" אמר.

העובדה שתוכניות הצבא האוקראיני לתקוף את הצי הרוסי בקרים סוכלו בגלל מאסק, נודעה מהביוגרפיה של מאסק שכתב וולטר אייזקסון. בספר נאמר כי מאסק כיבה את הלוויינים. עם זאת, מאסק שסטארלינק לא עובד בקרים, והצבא האוקראיני ביקש ממנו להפעיל תקשורת לוויינית.

כזכור כפי שדיווחנו, אילון מאסק הורה בחשאי למהנדסיו לכבות את רשת התקשורת הלווינית 'סטארלינק' (Starlink) של החברה שלו ליד האי קרים בשנה שעברה כדי לשבש מתקפה חשאית אוקראינית על הצי הרוסי, כך על פי קטע מהביוגרפיה החדשה של וולטר אייזקסון על המיליארדר.

כשמל"טים של צוללות אוקראיניות מלאות בחומרי נפץ התקרבו אל הצי הרוסי, הם "איבדו את הדרך ונפלו לחוף ללא גרימת נזק", כתב אייזקסון.

החלטתו של מאסק, שגרמה לבכירים אוקראינים להתחנן בפניו להפעיל שוב את הלוויינים, נבעה מחשש שרוסיה תגיב למתקפה אוקראינית על קרים באמצעות נשק גרעיני, חשש שנבע בעקבות שיחותיו של מאסק עם בכירים ברוסיה.

ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד