כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גורש במיידית

חסרי בושה: הרוסים מתלוננים שמולדובה נגד "חופש הביטוי ונגד דמוקרטיה"

מנהל ערוץ ספוטניק בשפה הרוסית במולדובה גורש ממולדובה עקב חשדות להתערבות "בענייניה הפנימיים של המדינה". הרוסים התלוננו על כך וטענו כי מולדובה "לא מכבדת דמוקרטיה וחופש הביטוי"

חסרי בושה: הרוסים מתלוננים שמולדובה נגד "חופש הביטוי ונגד דמוקרטיה"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מנהל ערוץ ספוטניק הרוסי במולדובה, ויטלי דניסוב, גורש ממולדובה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

אתר האינטרנט של הערוץ דיווח כי אזרח רוסי בן 56, ששמו לא נמסר, הוכר כ"אדם בלתי רצוי" בשטח מולדובה וגורש לתקופה של 10 שנים. הוא גורש מהמדינה בליווי משטרתי.

הצעדים הללו ננקטו מכיוון שהוא "נחשד בהתערבות בענייניה הפנימיים של המדינה, דבר שמסכן את אבטחת המידע של מולדובה".

דניסוב סיפר לתקשורת הרוסית שבבוקר ה-13 בספטמבר הגיעו אנשי שירות ההגירה לביתו בקישינב, מסרו לו צו גירוש לטיסה הראשונה, ולאחר מכן לקחו אותו לשדה התעופה. מנהל הערוץ התלונן כי אסרו לו לארוז את חפציו ולאסוף את חיות המחמד שלו.

אית תקשורת רוסי בכיר דמיטרי קיסלב, אמר כי "המדיניות ההרסנית של הרשויות במולדובה חורגת מכל הגבולות המתאימים של יחסים בין מדינות".

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה אמרה ללא טיפת בושה: "לא מדובר בפעולה בודדת, אלא בחוליה נוספת בשרשרת היחס הבלתי הולם של הרשויות במולדובה הנוכחיות למושג "דמוקרטיה" הם לא מבינים מה זה חופש הביטוי, זכויות וחופש של עיתונאים". היא דיווחה כי הממונה על מולדובה במוסקבה זומן למשרד החוץ הרוסי לגבי גירושו של דניסוב.

החוצפה של הרוסים היא אדירה, הרוסים עצרו עיתונאים אמריקאים ואזרחי ארה"ב בעוון ריגול ואשמות מופרכות נוספות, הרוסים עוצרים כל אדם שרק מעז לצייץ נגדד פוטין.

את גירושו של מנהל ערוץ ספוטניק במולדובה גינה גם נשיא מולדובה לשעבר איגור דודון, שנחשב לפוליטיקאי פרו-רוסי ותומך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד