כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
וכמה מאמינים לנתניהו

ברקע הדיון: כמה מביעים אמון בבית המשפט העליון

סקר 'חדשות 13', בדק עד כמה הישראלים מביעים אמון בבית המשפט העליון, האם הם צריכים לקבל את העתירות נגד חוק ביטול עילת הסבירות, האם הישראלים בעד פשרה על הרפורמה ועד כמה הם מאמינים שנתניהו חותר לשם

ברקע הדיון: כמה מביעים אמון בבית המשפט העליון
בית המשפט העליון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לצד סקר המנדטים, של פרופ' קמיל פוקס שפורסם ב'חדשות 13' עלה מבין משתתפי הסקר, כי 68% מהישראלים מביעים אמון רב או בינוני בבית המשפט העליון, בעוד ש-28% בלבד לא מביעים בו אמון כלל. בנוסף, 50% מאמינים כי שופטי העליון צריכים לקבל את העתירות שהוגשו נגד החוק לביטול עילת הסבירות ולהתערב בו. 37% חושבים שהשופטים לא צריכים להתערב ו-13% לא אוחזים בדעה בנושא זה.

ברקע הדיווחים על המשך המגעים לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית, נשאלו משתתפי הסקר, האם הם יתמכו או יתנגדו לפשרה בין הקואליציה והאופוזיציה בחסות בית הנשיא. 50% השיבו כי יתמכו בפשרה, 22% השיבו כי יתנגדו ו-22% השיבו "לא יודעים".

באשר לשאלה האם הם מאמינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להגיע לפשרה בנוגע לרפורמה המשפטית, 47% מהמשיבים השיבו כי הם אינם מאמינים לנתניהו. 36% השיבו כי הם מאמינים לו ו-17% השיבו כי הם "לא יודעים".

כמו כן נשאלו המשיבים בסקר האם הם תומכים באמירתו של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, לפיה שופטי בג"ץ הינם "אליטה אוליגרכית ששומרת על עצמה". 49% מתנגדים לאמירתו של רוטמן, כשמנגד 37% תומכים בה. 14% מהמשיבים לא יודעו לענות על השאלה.

הסקר כלל 697 נשאלים, מהם 597 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%. הנתונים שוקללו לפי ההצבעה בנובמבר 2022.

ערוץ 13 סקר דעת קהל הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד