כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חילוץ 11 דקות אחרי

המוות שזעזע את המדינה כולה: זה מה שעלה בחקירה הראשונית

במחוז דרום של כבאות והצלה, הסתיים תחקיר ראשוני לחקירת המוות של אברהם ברוך ז"ל בשריפה - מראות שזעזעו את המדינה |  ניתן לקבוע בהתבסס על איכון לווייני של הרכב, כי זמן הגעת הכוח הראשון לזירה עמד על ארבע דקות. עוד נמסר כי הדיווח הראשוני על חילוץ נעשה 11 דקות מרגע הגעת הכוחות לזירה | החקירה נמשכת

המוות שזעזע את המדינה כולה: זה מה שעלה בחקירה הראשונית
זירת השריפה בערד צילום: דוברות איחוד הצלה

בכבאות והצלה מחוז דרום סיימו תחקיר ראשוני למחדל מותו של אברהם ברוך ז"ל בשריפה בביתו בערד. לפי הממצאים, ניתן לקבוע בוודאות ובהתבסס על איכון לווייני של הרכב כי זמן הגעת הכוח הראשון לזירה עמד על ארבע דקות.

ממצאים חדשים שנבדקו ביממה האחרונה ונסמכים על חתימה דיגיטלית של מכשירי הקשר עולה כי הדיווח הראשוני על חילוץ הלכוד למרחב מוגן להמשך טיפול רפואי נעשה בשעה 08:24:40 בבוקר, כ-11:40 מרגע ההגעה לזירה.

יודגש כי בתחקיר עלו עדויות נוספות שנבדקות בשלב זה המצביעות על חילוץ מהיר יותר הנע בין 7 דקות ל-11:40 לכל המאוחר בו התמודדו שני לוחמי האש עם שריפה מפותחת בעוצמה גבוהה תוך שהם נדרשים לפרוס קווי מים עד לקומה הרביעית, לחדור לדירה הבוערת, לחלץ את הלכוד, ולסרוק אחר לכודים נוספים.

בכבאות והצלה מציינים כי התחקיר בפיקודו של מפקד המחוז טפסר איציק עוז ימשך בימים הקרובים עד הגעה לחקר האמת וככל שיהיו פרטים נוספים הם יפורסמו.

אברהם ברוך ז"ל.

ביום ראשון טענה שרית חתמי, אחייניתו של אברהם בראיון לרשת ב': "זו הייתה רשלנות פושעת מהרגע הראשון. לא היה לו סיכוי עם האמצעים שהיו שם. מתחנת ערד הגיעו שני כבאים עם כבאית מסכנה. במשך 10 דקות הוא זעק והוא חירש. בסרטון בטוויטר ראיתי את נפנוף הידיים שלו כי הוא כבד שמיעה".

עוד הוסיפה חתמי כי "לא יאמן ששולחים משלחת כיבוי למרוקו אבל בערד אין ציוד ואין כבאים. אין אפילו סולם. לא משחררים לנו את הגופה כי רוצים לנתח אותה, מה יש לבדוק? ראו בכל סרטון איך הוא מת בשריפה, אנחנו רוצים להביא אותו לקבורה ואח"כ נשקול את צעדינו".

אברהם ברוך שריפה בדירה שריפה בערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד