ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המסר שהועבר לבכירים

14 ח"כים לראש השב"כ: "הקל את תנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל"

קבוצה של 14 חברי כנסת פנו לראש השב"כ וביקשו שיקל את תנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בכפר דומא. בשב"כ מוכנים להעבירו לאגף תורני במהלך החגים אך מתנגדים להעבירו לשם באופן קבוע | החותמת "צדק לעמירם" הוטבעה על מכתבם

14 ח"כים לראש השב"כ: "הקל את תנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל"
בן אוליאל בבית המשפט צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

14 חברי כנסת מהקואליציה פנו אמש (רביעי) במכתב לראש השב"כ רונן בר ובו הם מבקשים כי יטיב את תנאי הכליאה של רוצח בני משפחת דוואבשה בדומא, עמירם בן אוליאל, באמצעות העברתו לאגף התורני, לכל הפחות עד אחרי החגים.

על פי דיווח של העיתונאי עמית סגל, עוד לפני הפניה של חברי הכנסת, הודיעו בשב"כ שהם לא מתנגדים לנוכחותו של בן אוליאל באגף בראש השנה וביום הכיפורים, ואף לשיעורי תורה מרבנים מתונים - לצד זאת בשב"כ מתנגדים להעברה קבועה.

ראש השב״כ רונן בר שיגר כבר אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון לאומי  איתמר בן גביר ולשב"ס, ובו הוא קובע כי בן אוליאל, מוסיף להיות מודל לחיקוי לפעילים קיצוניים ועומד איתם בקשר, ולכן אין להעבירו לאגף תורני באופן קבוע.

במכתב הח"כים נכתב: "מאז נאסר לפני שבע וחצי שנים, הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינה". עוד נכתב: "מצבו הנפשי התדרדר לאחרונה מפאת הבידוד הממושך, ויש חשש גדול לבריאותו הנפשית והפיזית".

הח"כים מציינים: "בליל הסדר האחרון אושרה לראשונה בקשתו של עמירם לעבור לאגף תורני בכלא ולקיים את מצוות החג. הדבר היה לו למשיב נפש".

עוד נכתב: "אנו פונים אליך למען תורה להעברת עמירם לאגף התורני לכל הפחות לחגי תשרי". לדבריהם בבסיס הטענה עומדת "העובדה כי שירות הביטחון הכללי חרט על דגלו יחס מכבד ואנושי תוך שמירה מוקפדת על זכויות אדם וצלם אנוש".

בנוסף הם טועמים כי תנאי הכליאה "אינם חלק מפסק דינו, ואין כל צידוק לנהוג כלפיו בחוסר שיויון משווע, כפי שלא נוהגים כלפי אסירים ביטחוניים המרצים מאסרי עולם על מעשי רצח אכזריים. נבקשך כי תיעתר לבקשה המובהקת, המידתית והראויה לכבודנו כולנו ולכבודה של חברה דמוקרטית ומוסרית במדינת ישראל".

יצויין כי החותמת "צדק לעמירם" הוטבעה על מכתבם.

על המכתב חתומים חברי הכנסת, עמית הלוי, צביקה פוגל, יצחק קרויזר, ניסים ואטורי, אתי עטיה, טלי גוטליב, קטי שטרית, אריאל קלנר, יצחק פינדרוס, אליהו רביבו, מיכל וולדיגר, יוסי טייב, אביחי בוארון וחברת הכנסת לימור סון הר-מלך.

נזכיר כי בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את עמירם בן אוליאל בשלוש עבירות רצח, בשתי עבירות הצתה, בשתי עבירות ניסיון רצח ובעבירת קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. בית המשפט קיבל את האישומים נגדו במלואם, אך הוא זוכה מחברות בארגון טרור.

 

 

שב"כ רונן בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד