כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מדורות על גלגלים

יצרניות רכבי היוקרה הגרמניות חוששות משריפה ברכביהן החשמליים

אאודי ופורשה יזמינו אלפי מכוניות מהדגמים האלה מחשש שדליפה בתוך הסוללות של הרכבים האלה תגרום לאירוע כימי שעלול להפוך את המכוניות למדורות על גלגלים

יצרניות רכבי היוקרה הגרמניות חוששות משריפה ברכביהן החשמליים
פורשה טייקאן. חשש כבד מהתלקחות ספונטנית של הסוללה צילום: פורשה

צמד יצרניות הרכב הגרמניות פורשה ואאודי מודיעות על ריקול גדול למכוניות החשמליות שלהן- הטייקאן ואאודי אי טרון ג'י טי.

ההודעה הכפולה הזו אינה מפתיעה בגלל שמדובר בשני יצרני רכב שהמכוניות שלהם חולקות לא מעט מכלולים - וכאשר מדובר במכוניות נדירות יחסית וגם די יקרות, שמחירן יכול בדגמים מסוימים לעבור אפילו מיליון שקל, אז כזה ריקול הוא עיניין רציני.

לפי ההודעות של החברות, אאודי ופורשה יזמינו 6,676 מכוניות מהדגמים האלה מחשש שדליפה בתוך הסוללות של הרכבים האלה תגרום לאירוע כימי שעלול להפוך את המכוניות למדורות על גלגלים. בגלל שהחשש כה גדול, סוכנויות אאודי ופורשה ברחבי העולם יצטרכו לבדוק את המכוניות האלה באמצעים מיוחדים - ובמקרה הצורך להחליף את כל הסוללה החשמלית, שמחירה אגב הוא יותר גבוה ממחיר של מכונית משומשת.

הלחץ של אאודי ופורשה לבצע עתה את הריקול מגיע בעקבות ההדים של אירוע הדליקה העצום של מובילת הרכב, "פרימנטל הייוואי", בה נשרפו – על פי צילומים שדלפו מבטן האוניה השרופה גם רכבי פורשה טייקאן.

כדי לעשות סדר, השכיחות של דליקות ברכב חשמלי, סטטיסטית, היא נמוכה יותר מזו של רכב בנזין. אולם, בשל אופיה הכימי של הדליקה, מרגע שזו ניצתת – אין דרך לכבותה עד שחומר הבעירה שבסוללה מכלה את עצמו תוך כדי פליטת עננים של עשן רעיל במיוחד.

כך, לפי ההודעה של היצרניות, פורשה תבצע את הריקול ב-4,777 טייקאן, ואילו אאודי תבצע אותו ב – 1,899 רכבי איטרון ג'י טי. בהקשר זה נזכיר לבעלי הרכבים הללו בישראל, אם הם קוראים את הדברים, שאי ביצוע ריקול בישראל עלול לגרום צרות: מכונית שלא ביצעה ריקול תוך חצי שנה מן המועד בו מודיעים עליו ללקוח אינה יכולה לעבור בישראל טסט ואי אפשר לעשות לה העברת בעלות.

 

גרמניה שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד