כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רוצים להשפיע באזור

הטליבאן קיבל בברכה את השגריר הראשון מאז ההשתלטות

הטליבאן קיבל בברכה את השגריר הראשון במדינה מאז ההשתלטות על אפגניסטן. המינוי מגיע בעקבות גינוי של האו"ם וארגוני זכויות אדם בינלאומיים אחרים על היחס של הטליבאן לנשים והחלטתו להחזיר את ההוצאות להורג והצליפות פומביות

הטליבאן קיבל בברכה את השגריר הראשון מאז ההשתלטות
השגריר הסיני בטקס קבלת הפנים צילום: משרד התקשורת הטאליבני

סין הפכה למדינה הראשונה שממנה שגריר באפגניסטן מאז שהטליבאן חזר לשלטון ב-2021. הטליבאן מסר כי מינויו של ג'או שינג הוא סימן לאומות אחרות ליצור קשרים עם ממשלתו.

אף מדינה אחרת לא הכירה בממשלת הטליבאן, שספגה ביקורת על הפרת זכויות אדם וריסוק זכויות נשים. אנליסטים אומרים שמינויו של מר ג'או הוא חלק ממהלכיה של סין לחיזוק השפעתה באזור.

בייג'ין אותתה בעבר שהיא רוצה להשקיע במשאבי הטבע של אפגניסטן, המוערכים בטריליון דולר. אלה כוללים מרבצי נחושת, ליתיום וזהב.

משרד החוץ של סין מסר כי "סין תמשיך לקדם דיאלוג ושיתוף פעולה עם אפגניסטן וכי מדיניותו כלפי המדינה ברורה ועקבית". מינויו של מר ג'או הוא חלק מ"רוטציה רגילה של שגרירי סין באפגניסטן".

מנהיגי הטליבאן קיבלו את מר ג'או בארמון הנשיאות בבירה קאבול ביום רביעי בטקס מפואר, הוא מחליף את וואנג יו, שסיים את כהונתו כשגריר בחודש שעבר.

המינוי מגיע בעקבות גינוי של האו"ם וארגוני זכויות אדם בינלאומיים אחרים על היחס של הטליבאן לנשים והחלטתו להחזיר את ההוצאות להורג והצליפות פומביות.

תחת שלטון הטליבאן, נאסר על נשים לעבוד וללכת לבית הספר, בין שלל מגבלות אחרות. דיכוי זכויות הנשים שלהם הוא בין הקשים בעולם.

הטליבאן הואשם גם בנתינת מחסה לקבוצות טרור באפגניסטן, דבר שהם הכחישו.

אנליסטים פוליטיים אומרים כי שמירה על קשרים דיפלומטיים עם הטליבאן חשובה לסין מסיבות כלכליות וביטחוניות.

 

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד