כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשל הפרת זכויות אדם

ארה"ב תעביר מיליונים ממצרים לטייוואן וללבנון

ארה"ב תעביר מיליוני דולרים סיוע צבאי ממצרים לטייוואן וללבנון. היחסים בין קהיר לוושינגטון מתוחים בגלל סוגיות כולל זכויות אדם, וחוסר תמיכה באוקראינה במלחמה עם רוסיה

ארה"ב תעביר מיליונים ממצרים לטייוואן וללבנון
מצרים צילום: Pixabay

ארה"ב מתכננת להפנות חלק מהמימון הצבאי הזר שלה שהוקצה למצרים לטייוואן, בשל כישלונה של מצרים להתקדם בזכויות אדם ובנושאים אחרים, כך לפי גורמים אמריקאים.

ממשל ביידן הודיע ​​לקונגרס כי סיוע של 85 מיליון דולר למצרים מותנה בשחרור אסירים פוליטיים, כך אמרו גורמים רשמיים, כמה מחוקקים דוחפים למנוע סיוע נוסף של 235 מיליון דולר שאמור להגיע למצרים, על רקע קריאות גוברת של הדמוקרטים להעניש את קהיר בגין חוסר זכויות אדם.

הסיוע המותנה הקשור לזכויות אדם של מצרים מייצג חלק מכלל הסיוע הצבאי האמריקאי בסך 1.3 מיליארד דולר בכל שנה, אך המהלך מגיע בזמן של יחסים מתוחים בין וושינגטון לקהיר בנושא זכויות אדם וחוסר תמיכה באוקראינה, כמו גם שינוי סדרי העדיפויות הביטחוניים של ארה"ב בחלקים אחרים של העולם.

הממשל מתכנן להפנות 55 מיליון דולר מהמימון לטייוואן - שם ארה"ב מחפשת לחזק את השותפות הצבאית שלה לנוכח המתיחות הגוברת עם סין. ו-30 מיליון דולר ללבנון, כך אמרו כמה גורמים אמריקאים ל'וול סטריט ג'ורנל'. לבנון נמצאת במצב של משבר פוליטי וכלכלי מאז פיצוץ קטלני בנמל ביירות ב-2020.

"לזכותו של ממשל ביידן, במהלך השנתיים האחרונות, הם עצרו חלק מהסיוע הצבאי למצרים בגלל הפרות זכויות אדם", אמר הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי מקונטיקט בהצהרה. "פשוט אין ספק, לא הייתה מספיק התקדמות"

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח אל סיסי, המתמודד עם חוסר שביעות רצון גוברת מהכלכלה הדועכת של ארצו, חנן הקיץ כמה אסירים פוליטיים, כולל פעיל זכויות האדם פטריק ג'ורג' זכי ועורך הדין מוחמד אל-באקר. עם זאת, ארגוני זכויות אדם טוענים כי השחרור שלהם מחוויר בהשוואה לדיכוי המתמשך של מצרים נגד מתנגדים, עיתונאים ותומכי זכויות אדם.

מרפי, יחד עם כמה דמוקרטים נוספים, קראו למנוע ממצרים את 235 מיליון הדולר. אך מנגד רפובליקנים רבים תומכים בסיוע למצרים, ואומרים שזו שותפות אסטרטגית קריטית מכדי לסכן.

מצרים לבנון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד