ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מלחמת הרשויות

שר המשפטים לוין נגד בית המשפט: "אין לכם סמכות, בטלו את הצו"

שר המשפטים הגיש בקשה לביטול הצו על תנאי שהוציא בג"ץ בעקבות עתירות הקוראות לו לכנס הוועדה למינוי שופטים. "בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים וממשלת ישראל"

שר המשפטים לוין נגד בית המשפט: "אין לכם סמכות, בטלו את הצו"
יריב לוין במליאה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיש בצהריים (חמישי) בקשה לביטול הצו על תנאי שהוציא בית המשפט העליון בעתירות הקוראות לו לכנסת את הוועדה למינוי שופטים.

לוין כתב: "בכל הכבוד הראוי, בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים וממשלת ישראל, מה ייכתב בתצהיר התשובה, והדבר נתון – גם הוא – לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים".

לוין מאשים: "קביעת בית המשפט מה כולל תצהיר המשיבים, שוללת מהמשיבים את הזכות הבסיסית להשמיע את קולם באופן שמונע את האפשרות לעשיית צדק".

מוקדם יותר תקף בכיר בקואליציה את החלטת בג"ץ ואמר: "שוב, הסטנדרטים משתנים כשמדובר בממשלה הזו ובעניינים שמשפיעים על שופטי בג"צ בעצמם. שוב חורגים מהמקובל. שוב מוותרים על דיון מקדמי.

שוב נוטלים החלטות עוד לפני שנציג הממשלה נכנס לאולם. שוב בהילות ייחודית. דווקא בזמן שנחוצה רגיעה ואחריות מצד כל הרשויות, המערכת שאמורה להיות המרוסנת והמאופקת מכולם, מפגינה שימוש פזיז ולא אחראי בכוח המשפטי".

כזכור, בית המשפט העליון הוציא היום צו על תנאי לסגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין בעקבות העתירות שמבקשות לחייב אותו לכנס את הוועדה למינוי שופטים.

המשמעות היא שבג"ץ רואה לכאורה בסיס בעתירות ושלוין יצטרך להסביר מדוע לא כינס עד עתה את הוועדה ולא העותרים. המשמעות המעשית היא כי בית המשפט יקיים דיון אחד בנושא ואחר כך תינתן החלטה.

יריב לוין בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד