י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עשייה ברוכה

שר הרווחה חנך מבנה חדש לבית ספר במערך החינוך המיוחד של אהל שרה

במעמד שר הרווחה יעקב מרגי, ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, רבני העיר והנהלת אהל שרה נחנך המבנה החדש של בית הספר 'מרכז וואהל' • שר הרווחה יעקב מרגי: "אעמוד לימינכם ואסייע ככל יכולתי על מנת שתוכלו להמשיך בעשייה הברוכה שלכם"

שר הרווחה חנך מבנה חדש לבית ספר במערך החינוך המיוחד של אהל שרה
מעמד הפתיחה צילום: יח"צ

בית הספר 'מרכז וואהל' המשתייך למערך החינוך המיוחד של אהל שרה, ציין היום אבן דרך משמעותית: חנוכת מבנה חדש לבית הספר. את הטקס כיבדו בהשתתפותם שר הרווחה יעקב מרגי, ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, רבני העיר שליט"א והנהלת אהל שרה.

עוד קודם לפתיחת האירוע, סייר שר הרווחה יחד עם הצוות המקצועי במשרד בין הכיתות, שוחח עם צוות המורים והצוות הטיפולי והתרגש מהיחס המיוחד אותו מקבלים התלמידים. השר שמע מפי מנהלת הארגון מלכה וינברג סקירה נרחבת על כלל הפעילות של הארגון בתחומי החינוך, הדיור והתעסוקה. מנהלת בית הספר יונית וינר הרחיבה על הפעילות בבית הספר, בו לומדים עשרות תלמידים בגילאי 6-21 עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית-נמוכה ואבחנות כפולות. הגב' ויינר שיתפה את השר אודות שיטות הלימוד החדשניות שפותחו בבית הספר ע"י הצוות הרב מקצועי.

בטקס המיוחד השתתפו שר הרווחה יעקב מרגי, רבני העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט והגרי"א לנדא שליט"א, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ וסגני ראש העיר חנוך זייברט ויעקב זכריהו, חבר מועצת העיר ישראל בן ששון, משנה למנכ"ל משרד הרווחה משה לבון, הנהלת אהל שרה בראשות הרב אברהם ישראל גינזבורג ומנהלת הארגון מלכה וינברג, מנהלת מחלקת הרווחה העירונית ארלט מויאל, נציגי משרד החינוך ומשרד הרווחה, מנהלי אגפים ומחלקות בעיריית בני ברק, מנהלי עמותות וארגונים נוספים ואישי ציבור נוספים שבאו לראות מקרוב את המבנה החדש והמפואר של בית הספר.

את האירוע פתחה מנהלת אהל שרה הגב' מלכה וינברג שהודתה לשר על מאמציו ומעורבותו בשיפור שכרם של המטפלים והצוותים בחינוך המיוחד לאחר מאבק שהתקיים לאחרונה שפעל ללא לאות למען העלאת שכרם של צוותי הסיוע בחינוך המיוחד. "נופצה תקרת הזכוכית של שכר המטפלים", אמרה הגב' וינברג לשר. "אך זה לא סוף פסוק. ועליך לשאוף לצמצם את הפערים בין הסייעות של החינוך המיוחד למטפלים העושים עבודת קודש לא פחותה במסגרות של הרווחה".

"כמעט 50 שנה אחרי שנפתחה הכיתה הראשונה בביתה של הגב' רבקה גינזבורג ע"ה, אנו סוגרים מעגל רב שנים של עשיה מפוארת עם חנוכת בית הספר לילדים עם מוגבלויות במבנה חדיש ומרווח", ציין מנחה האירוע הרב אליהו מושקוביץ מנהל ישיבת תפארת שמואל השייך למערך החינוך בארגון.

רבני העיר הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט נשאו דברים בשבח הנהלת אהל שרה והפעילות המקצועית בכל מוסדות החינוך של הארגון. "מערך החינוך של אהל שרה הוא סמל למקום שרואה את הנשמה ומכיר בכוחותיו ויכולותיו של כל תלמיד ותלמיד", ציינו הרבנים.
בדבריו הדגיש השר מרגי כי הנטל שקבל על עצמו עם כניסתו למשרד הרווחה הוא רב ועצום. "אתגרים רבים עומדים לפתחי ואני נחוש לקדם את רווחתם של אוכלוסיות מוחלשות ככל שלאל ידי. אני קרוב ומכיר את האוכלוסיות הללו. חשוב לי לבוא לשטח ולהצדיע לצוותים המסורים העושים עבודת קודש במסירות ובאהבה" אמר השר. "זה רגע מרגש ומחמם את הלב עבורי להגיע לחנוך מבנה חדש ומפואר עבור הילדים המיוחדים שלנו. הגעתי להוקיר ולהעריך אתכם! אעמוד לימינכם ואסייע ככל יכלתי על מנת שתוכלו להמשיך בעשייה הברוכה שלכם, אתם עושים עבודת קודש".

"להיות עיר של תורה, זה מחייב אותנו לדאוג למסגרת חינוכית או טיפולית ראויה לכל ילד וילדה בבני ברק. זאת זכות לעיר שלנו שפועל בה מערך חינוך כל כך ערכי ואיכותי כמו המוסדות של אהל שרה", אמר ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין. "מחלקות החינוך והרווחה של עיריית בני ברק, ימשיכו לסייע ולעמוד לימין אהל שרה כדי להבטיח שכל תושב בבני ברק הזקוק למסגרת מיוחדת, יקבל את החינוך הכי טוב עבורו".

ראש המוסדות הרב אברהם גיזנבורג: "אנו מאמינים שכל תלמיד הוא יציר כפיו של הקב"ה. זו הדרך בה האמינו הורי היקרים ז"ל מייסדי הארגון, וזה מה שמוביל אותנו גם היום. אני מודה לשר הרווחה על העזרה בקידום זכויות לאנשים עם מוגבלות, תודה לראש העיר שסייע בשיפוץ והרחבת המבנה ולכל צוות בית הספר שעושים לילות כימים להעניק לתלמידים המיוחדים את המירב והמיטב".

"היינו כחולמים אלו מילים קטנות כדי להביע שמחה גדולה. להכיר את כל האתגרים שקדמו ליום הזה מאחורי הקלעים, לחיות את כל השנים של הצפיפות הבלתי אפשרית שבית הספר חי בו כבר לא מעט שנים. לראות את הצוותים, את מאור הפנים של התלמידים בכיתות הרחבות והמוארות ובמסדרונות".

אהל שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד