כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שלוש שנים להיסטוריה

חבר הפרלמנט היהודי חגג את הסכמי אברהם בבריסל

יום השנה השלישי להסכמי אברהם נחגג היום בבריסל, עם שגרירי המדינות החתומות. בטקס השתתפו נציגים בכירים של המדינות החתומות: ישראל, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וארה"ב

חבר הפרלמנט היהודי חגג את הסכמי אברהם בבריסל
חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך צילום: Moshe Jonatan/ Joods Actueel

תחת חסותו של חבר הפרלמנט היהודי הבלגי מיכאל פרייליך, נחגג יום השנה השלישי להסכמי אברהם, בשגרירות הונגריה בבריסל.

הסכמי אברהם ההיסטוריים שנחתמו על מדשאת הבית הלבן בספטמבר 2020, הביא לנרמול היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לשתי מדינות ערביות, איחוד האמירויות הערביות ובחריין, כאשר מרוקו וסודאן הגיעו אחר כך בעקבותיה. ההסכמים הביאו יתרונות בשיתוף פעולה כלכלי, חילופי תרבות ושיתוף פעולה ביטחוני אזורי.

יום השנה לאירוע נחגג היום בבריסל, עם שגרירי המדינות החתומות: ישראל, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וארצות הברית.

האירוע עמד בסימן של פעילויות שנועדו להציג את ההתקדמות וההישגים שנעשו מאז החתימה על הסכמי אברהם, שגרירות הונגריה בבלגיה ולוקסמבורג אירחה את החגיגה. הונגריה הייתה המדינה היחידה באיחוד האירופי שהיתה מיוצגת בטקס החתימה על הסכמי אברהם בוושינגטון באותו יום.

"חגיגה זו מסמנת ציון דרך חשוב במאמצים המתמשכים לקדם שלום ושיתוף פעולה במזרח התיכון ולהעלות את המודעות לחשיבות הסכמי אברהם באיחוד האירופי", אמר מארגן האירוע חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך אמר בנאומו כי ילדים דתיים לא גוזרים את השיער עד גיל 3, "אנחנו רוצים לוודא שהשיער חזק, ורק אז גוזרים. גם בשדות אנחנו לא נוגעים בפירות בגין ערלה למשך שלוש שנים, גם בהסכמי אברהם היה ככה. בשלוש השנים הראשונות זה נבנה חזק, ועכשיו אנחנו יכולים לחגוג את העוצמה, זה לא חלום, זה כאן קורה כל יום".

בנאומו הדגיש שגריר ממלכת בחריין, עבדולה בן פייסל בן ג'בר אל דוסרי, את התפקיד המהותי של דיאלוג בין-דתי ודו-קיום הן בבנייה והן בשימור המומנטום של ההסכמים.

שגריר מרוקו, מוחמד עמור, הצביע על קשרי התרבות החזקים שהיו עם ישראל עוד לפני תחילת היחסים הדיפלומטיים, זאת בשל מיליון יהודי מרוקו שחיים בישראל. הוא דיבר על ההישגים העצומים בשלוש השנים האחרונות בכל כך הרבה חזיתות כולל כלכליות, אקדמיות, תרבותיות, צבאיות, חקלאיות ועוד.

שגרירת ישראל עידית רוזנצוויג אבו אמרה: "הסכמי אברהם הראו את כוחה של האחדות לעורר השראה ולספק הזדמנויות. הם נותנים צוהר לעתיד פוטנציאלי של האזור ומוכיחים שכאשר גם מנהיגים וגם אזרחים רגילים נותנים עדיפות לשלום ושיתוף פעולה, עתיד הרבה יותר טוב אפשרי עבור המזרח התיכון"..

סגנית שגרירת איחוד האמירויות, סנדרה אווידה, דיברה על הרחבת מעגל השלום והעלתה את ההישגים הרבים והתוצאות עבור מיליוני אנשים באזור.

שגריר ארה"ב בבריסל, מייקל אדלר, כתב כי "טיפוח קשרים בין אנשים הוא חלק מכריע בדיפלומטיה. זו הייתה זכות לציין את יום השנה השלישי לחתימת הסכמי אברהם, הסכמים שממשיכים להעמיק את היחסים הדיפלומטיים בין ישראל למדינות ערב ומהווים בסיס להתמודדות עם אתגרים משותפים".

"זהו כבוד אמיתי לארח את החגיגה הזו. אחרי עשרות שנים של ניסיונות כושלים, הסכם אברהם לא רק החיה תקוות לשלום במזרח התיכון, אלא גם הוביל לדיאלוג מכבד ושיתוף פעולה משמעותי. זה מוכיח שאין אלטרנטיבה לשלום. זו הסיבה שהונגריה תמכה וממשיכה לתמוך ולעודד את הארכת הסכמי אברהם" אמר תמאס איבן קובץ', שגריר הונגריה בבלגיה ובלוקסמבורג.

 

נורמליזציה מיכאל פרייליך בלגיה מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד