כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בגבולות במולדובה

ב'בהירות הדרך': כ-30 אלף איש עברו בגבולות בדרך לאומן

בגבולות במולדובה, שם עברו בשנה שעברה רק 5 אלף איש, עברו השנה עד לשעה זו כבר למעלה מ-18 איש • השר פרוש: "הפעילות שנעשתה מול המדינות הגבולות מאפשרת בשטח את שיפור המצב במעברים" • יו"ר המזכירות הארצית דחסידי ברסלב, נחמן בנשעיה: "דרוכים לקראת הלילה הקרוב, עם נחיתתם הצפויה של עוד אלפים בקישינב"

ב'בהירות הדרך': כ-30 אלף איש עברו בגבולות בדרך לאומן
הכנות באומן צילום: יח"צ

על פי נתוני חדר המצב של משרד ירושלים ומסורת ישראל והמזכירות הארצית דחסידי ברסלב, כ-30 אלף איש עברו את הגבולות של אוקראינה בדרכם לעיר אומן, לשהות בימי ראש השנה בתפילות בציון רבי נחמן מברסלב זיע"א.

בגבולות במולדובה, שם עברו בשנה שעברה רק 5 אלף איש, עברו השנה עד לשעה זו כבר למעלה מ-18 איש. בנוסף, עוד כ-7.5 אלף איש עברו דרך פולין ועוד 6 אלף דרך הונגריה.

מבין הנוסעים, רבים עצרו במתחמי ה'אתנחתא' שהוקמו במסגרת פרויקט בהירות הדרך בסמוך לגבול במולדובה, בסמוך לציון הקדוש של רבי אלימלך מליזנעסק זיע"א בפולין ובציונו הקדוש של ר' ישעיה'לה מקרסטיר זיע"א בהונגריה. במקום הוגש מזון ושתייה והתאפשרה עצירה נוחה לקראת המשך הדרך לאומן.

ביממה האחרונה, בפעילות מדינית דחופה מול הרשויות במולדובה ואוקראינה, נפתחו 2 גבולות חדשים. בסרבסקה בסמוך לפלנקה וגבול נוסף ייעודי לאוטובוסים בסמוך למוגילוב. כרגע פועלים במקביל 5 גבולות לשירותם של הנוסעים לאומן.

נציגים ישראלים התפרסו גם ב-6 גבולות בפולין, הונגריה ורומניה, בכדי לסייע לציבור הנוסעים במעברים ובתיווך עם הרשויות המנהלות את הגבולות בכל מדינה. הנציגים מכל הגבולות מעבירים לחדר המצב בישראל מידע בזמן אמת על עומסים, שמועברים בעדכונים לציבור.

יו"ר המזכירות הארצית דחסידי ברסלב, נחמן בנשעיה: "המבצע עדיין בעיצומו, ונתקלנו מטבע הדברים בלא מעט קשיים, אך בסיכום ביניים כללי ניתן לומר שבסייעתא דשמיא הצלחנו לשפר בהיבטים רבים את מעבר הגבולות ולהקל על הנוסעים הרבים לקיבוץ הקדוש".

"במהלך היממה האחרונה התפתחה בעיה של עיכובים במתחם ה'אתנחתא' שהקמנו בסמוך לפלנקה, שם אמנם הכנו לציבור מקום נוח להמתנה, אך שעות ההמתנה היו מעבר למה שצפינו. בשעות האחרונה שוחררו כמעט כל האוטובוסים מהמקום והחלו לעבור בגבולות".

"נערכנו לכך שהממשל האוקראיני יערים קשיים, אך אנו עדיין מקווים ומצפים שהמאמצים שנמשכים גם ברגעים אלו יצליחו לאפשר את הגעתם הסדירה של כל עשרות האלפים המבקשים להיות בציון הקדוש באומן בימי ראש השנה".

"אנו דרוכים לקראת הלילה הקרוב, עם נחיתתם הצפויה של עוד אלפים בקישינב ונערכים להדריך את הנוסעים להתפזר בין חמשת הגבולות ולמנוע מצב של עומס משמעותי מידי על גבול אחד. הציבור מתבקש להיות קשוב להנחיות חדר המצב ולפעול בהתאם".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "ניתן לראות כי הפעילות שנעשתה בחודשים האחרונים מול הממשלות מאפשרת בשטח את שיפור המצב במעברי הגבולות. לצערנו, בצד האוקראיני, איתם הצלחנו להגיע להידברות רק בימים האחרונים, ההתארגנות מורכבת יותר והצוות עושה כל שביכולתו לסייע".

"אנו עושים השתדלות גדולה ונעזרים בגורמים המדיניים בכדי לשפר כל העת את המצב בגבולות, ובחסדי שמיים בהיבטים רבים אנו מצליחים. העבודה עוד מרובה והציבור נקרא להקפיד בחומרה יתירה על ככל ההנחיות".

אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד