כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"בלתי פרופורציונלית וחסרת תקדים"

איראן הסירה פיקוח על מתקני הגרעין: ישראל הגיבה בהודעה חריגה בחג

איראן הסירה כשליש מהפקחים על מתקני הגרעין, פגיעה קשה ביכולת לפקח על הנעשה במתקני הגרעין של איראן. לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הנפיקה הודעה חריגה במהלך חג ראשון של ר"ה: "ישראל לא מופתעת מצעדיה של איראן שמוכיחים שהיא מפרה את כל התחייבויותיה"

איראן הסירה פיקוח על מתקני הגרעין: ישראל הגיבה בהודעה חריגה בחג
כור גרעיני בבושהר צילום: Iran international

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה ביום שבת (חג ראשון של ראש השנה) כי איראן החליטה לסלק כשליש מפקחיה המפקחים על מתקנים המוכרים של המדינה. בלשכת ראש הממשלה הגיבו בהודעה חריגה בחג: "ישראל לא מופתעת מצעדיה של איראן שמוכיחים שהיא מפרה את כל התחייבויותיה לקהילה הבין-לאומית ובכוונתה להתחמש בנשק גרעיני. ראש הממשלה חוזר ואומר שישראל תעשה כל מה שדרוש כדי להגן על עצמה מפני איום זה".

שר החוץ אלי כהן התייחס גם הוא להודעת הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית: "את הפגיעה בפיקוח הבין-לאומי על המתקנים הגרעיניים באיראן ניתן להבין רק בדרך אחת. איראן ממשיכה לקדם את תוכנית הגרעין הצבאית שלה. הקהילה הבין-לאומית לא יכולה להמשיך ולהשלות את עצמה שניתן לסמוך על איראן שתקיים הסכמים. אני קורא לקהילה הבין-לאומית לקדם צעדים אופרטיביים למנוע מאיראן לממש את תוכניותיה בתחום הגרעין. ישראל שומרת לעצמה את חופש הפעולה לפעול בכל דרך על מנת למנוע ממשטר האייתולות הרצחני להשיג נשק גרעיני".

גם האו"ם גינה את ההחלטה האיראנית וציין כי ההחלטה "בלתי פרופורציונלית וחסרת תקדים", המפריעה ליכולתה לפקח על פעילותה הגרעינית של טהראן. "אותם פקחים מנוסים הם מומחים להעשרת אורניום, ותפקידם לבדוק את הפעילות הגרעינית של איראן ולזהות פעולות חריגות".

ראש סבא"א, רפאל גרוסי, גינה בחריפות את הצעד: "חסר מידתיות וחסר תקדים, ומשפיע על התכנון וההתנהלות הרגילים של פעילות אימות הסוכנות באיראן, סותר בגלוי את שיתוף הפעולה שצריך להתקיים בין הסוכנות לאיראן".

 

איראן בנימין נתניהו נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד