ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
במשרד החוץ תקפו

האו"ם החליט: "תל יריחו - אתר מורשת פלסטיני"

במהלך כינוס בסעודיה הצביעו חברות אונסק"ו על הגדרת תל יריחו כ"אתר מורשת פלסטיני". אבו מאזן: "עדות לאותנטיות של הפלסטינים". במשרד החוץ הגיבו: "זה אתר קדום, אין שום קשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני"

יריחו
יריחו

ועדת המורשת של אונסק"ו הצביעה היום במהלך כינוס שערכה בסעודיה, בהשתתפות משלחת ישראלית, על הגדרת תל יריחו כ"אתר מורשת עולמית פלסטיני".

דיפלומט המעורה בפרטים אמר לסוכנות ידיעות צרפתית: "האתר הוכנס לרשימה לאחר שלוש שנים שבהן היה מועמד, שבמהלכן אף מדינה לא הביעה התנגדות לצירופו. אין שרידים יהודיים או נוצריים באתר. זה אתר עם שרידים פרהיסטוריים".

יו"ר הרשות הפלסטינית הגיב אף הוא להחלטה, ואמר כי "יש לה חשיבות רבה, היא מהווה עדות לאותנטיות ולהיסטוריה של האנשים הפלסטינים. הרשות הפלסטינית תמשיך לשמר את האתר הייחודי הזה, עבור כל האנושות". שרת התיירות הפלסטינים הוסיפה: "צירוף התל לרשימה מראה כי הוא מהווה חלק אינטגרלי מהמורשת הפלסטינית המגוונת, ויש לו ערך אנושי יוצא דופן".

מנגד, משרד החוץ הגיב להחלטת ועדת המורשת של אונסק"ו בנושא תל יריחו: "למרות המסר של מזכ״ל ועדת המורשת של אונסק״ו, המפריד בין הרישום של האתר הפרה-היסטורי לאתרים יהודים ונוצרים באזור, ולמרות המאמצים הרבים והכנים של מזכ״לית אונסק״ו, אודרי אזולאי, לאזן את ההחלטה, משרד החוץ רואה בהחלטה שהתקבלה היום כסימן נוסף לשימוש הציני של הפלסטינים בארגון אונסק״ו ולפוליטיזציה של הארגון. ישראל תפעל מול ידידותיה הרבות בארגון על מנת לשנות את כל ההחלטות המעוותות שהתקבלו".

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "למקרה שתהיתם כמה אונסק"ו מנותקים, הארגון הצביע אתמול, בראש השנה, על העיר יריחו כאתר מורשת בפלסטין. באונסק"ו שוב מוכיחים שהם לחלוטין מנותקים מהמציאות".

פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד