ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"תפיסה היסטורית"

משטרת ארגנטינה פשטה על בית דפוס נאצי וסגרה אותו

משטרת ארגנטינה ביצעה פשיטה על בית דפוס שמכר ספרים המשבחים את הנאצים. החוק מעניש לא רק את מי שמייצר, אלא גם את מי שקונה

משטרת ארגנטינה פשטה על בית דפוס נאצי וסגרה אותו
הדפסה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

המשטרה הפדרלית בארגנטינה סגרה בית דפוס שמכר ספרים עם תוכן נאצי ואנטישמי באינטרנט, כך מסרו הרשויות. גורמים רשמיים תיארו את הסגירה של דפוס שהדפיס יותר מ-230 ספרים כ"תפיסה היסטורית" של תעמולה נאצית.

לאחר חקירה של שנתיים, אנשי אכיפת החוק פשטו על בית דפוס בפרברי בואנוס איירס בסן איסידרו. הם מצאו פרסומים הנושאים צלבי קרס וסימנים של אנשי האס אס אשר מילאו תפקיד מרכזי באכיפת האידיאולוגיות של מנהיג גרמניה הנאצית היטלר.

"אנחנו עדיין נדהמים מכמות החומר שנמצא בבית הדפוס להפצה ומכירה של ספרות נאצית, ואינדוקטרינציה", אמר נציב המשטרה קרלוס אלחנדרו נמנדו בהצהרה, אדם אחד נעצר.

"זה השלב הראשון של החקירה", אמר נמנדו. "הדבר הראשון שעשינו זה לנתק את ערוץ המכירה וההפצה. אנחנו עוברים לשלב שני. החוק מעניש לא רק את מי שמייצר, אלא גם את מי שקונה".

הצגת סמלים נאציים היא פשע בארגנטינה, שבה האוכלוסייה היהודית היא הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. "אנחנו המומים מכמה החומר", אמר מרקוס כהן מנהיג מקומי בארגנטינה, "אני לא זוכר שדבר כזה נמצא בעבר".

ארגנטינה הפכה למקלט לנאצים לאחר מלחמת העולם השנייה. אדולף אייכמן, שנחשב לאחד האדריכלים המרכזיים של תוכניתו של היטלר להשמדת יהודים באירופה, נתפס בבואנוס איירס ב-1960 על ידי ישראל.

אנטישמיות נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד