ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
נדחתה כניסת פועלים מעזה

הכוננות הגבוהה ברחבי הארץ תימשך לאורך חגי תשרי

במערכת הביטחון החליטו לשמור את הכוננות הגבוהה גם להמשך חגי תשרי. בתוך כך, בעקבות שריפת צמיגים והשלכת מטענים בעימותים בגבול עזה במהלך ראש השנה, הוחלט כי פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים תידחה ב-24 שעות 

הכוננות הגבוהה ברחבי הארץ תימשך לאורך חגי תשרי
שוטרי מג"ב צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הכוננות הגבוהה ברחבי הארץ וביהודה ושומרון תימשך בימים הקרובים להמשך חגי תשרי. סגר ראש השנה הסתיים הלילה בחצות, ויתחדש ביום כיפור ובהמשך בחג סוכות. אולם עקב ההתפרעויות והפרות הסדר בגבול עזה במהלך ראש השנה, פתיחת מעבר ארז לכניסת פועלים עזתים נדחתה ב-24 שעות.

ההחלטה תמנע כניסה של כ-17,000 פועלים מעזה, ונועדה להעביר מסר לחמאס. בעבר, כוח הריסון של חמאס עצר את ההמונים מלהתקרב למכשול הביטחוני. אך בשבוע האחרון, לא רק שחמאס איפשר את ההפגנות וההתקרבות למכשול הביטחוני - הוא אף ליבה את ההסתה.

כזכור, הפרות סדר ועימותים התרחשו במהלך ראש השנה בגבול עזה. מאות פלסטינים שרפו צמיגים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל שנפרסו במספר מוקדים לאורך המכשול הביטחוני - לא היו נפגעים. לוחמי צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי צלפים להרחקת המתפרעים.

ביום שישי, צה"ל תקף מהאוויר, בשלושה סבבים, עמדה צבאית של חמאס במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפה הייתה לעבר עמדת פלגים בשכונת א-זיתון במזרח עזה וללא נפגעים פלסטינים.

במהלך הפרת הסדר, מאות פלסטינים הפגינו בצורה אלימה סמוך למכשול הבטחוני בגבול רצועת עזה והבעירו צמיגים, השליכו מטענים מאולתרים וניסו לפגוע בגדר המערכת. כוחות צה"ל, שנפרסו מבעוד מועד לאורך הגדר בגבול הרצועה, הגיבו בירי של גז ובירי מדויק של צלפים לעבר מפירי סדר מרכזיים. מספר פלסטינים נפגעו באיזור הברכיים. בנוסף, פלסטינים דיווחו על פציעה בידו של עיתונאי ששהה במקום, כתוצאה מפצצת עשן.

חגי תשרי כוננות ביטחונית בחגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד