י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שני קטינים נאשמים שיידו בקבוקי תבערה לתחנת המשטרה

ביהמ"ש הרשיע שני קטינים שיידו בקבוקי תבערה לעבר מרכז שירות משולב בצור באהר בינואר האחרון

שני קטינים נאשמים שיידו בקבוקי תבערה לתחנת המשטרה
השלכת בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע שני קטינים כבני 17, תושבי ירושלים, וזאת לאחר שיידו בקבוקי תבערה לעבר מרכז שירות משולב בצור באהר בינואר האחרון.

על פי כתב האישום, הנאשמים יצרו בקבוקי תבערה ויידו אותם לעבר מרכז שירות משולב הממוקם בשכונת צור באהר בירושלים, מרכז שמטרתו לחזק את תחושת הביטחון בשכונה באמצעות שירותים הניתנים לתושבים על ידי הרשויות השונות, בין היתר, שירותי עירייה ומד"א. כמו כן במקום ממוקמת תחנת משטרה והוא מאובטח על ידי מאבטחים. כתוצאה מהפגיעה של בקבוקי התבערה הוצת החלון בחדר של מד"א והתנפץ, וקירות המרכז נצבעו בפיח שחור.

בתשובתם לכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הדס עמיר, אישרו הנאשמים כי ידעו שבמרכז ניתנים השירותים לאזרחים. עם זאת טענו כי לא הייתה להם ידיעה לגבי הימצאותם של אנשים במרכז. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד אלונה דרורי-אורעד, טענה כי הנאשמים ידעו על קיום אנשים בפועל בתוך המרכז ועל כוונתם לפגוע בהם.

הפרקליטות ציינה כי הנאשמים היו יכולים להבחין במאבטחים במקום וכן בצעקותיו של אחד המאבטחים ובריצתו של המאבטח השני בחזית המתחם לעבר עמדת השמירה. עוד נטען כי הנאשמים הסוו עצמם בבגדים וברעלות, החנו בריחוק מהמרכז וברחו לאחר יידוי הבקבוקים, ומכאן התחשבו באפשרות כי ישנם אנשים במקום. לאחר ניהול ההוכחות בבית המשפט הנאשמים הורשעו בביצוע העבירות שיוחסו להם בכתב האישום, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של הצתה (בצוותא), פעולה בנשק למטרות טרור והיזק בזדון.

ביהמ"ש קבע כי הנאשמים הכירו את המרכז ואת הפעילות המתרחשת במתחמו וגם היו מודעים לנוכחות אנושית אפשרית במרכז בשעות הלילה. כמו כן נקבע על ידי ביהמ"ש כי תשובותיהם של הנאשמים בחקירות במשטרה ובבית המשפט "מחזקות את הרושם כי הנאשמים הכירו בפוטנציאל ההרס הכרוך ביידוי בקבוקי תבערה לעבר מבנה מאוייש, באופן שיש בו כדי לבסס מסקנה כי אכן הנאשמים היו מודעים לטיבם הפיזי של מעשיהם ולתוצאת מעשים אלה".

כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד