כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הזמינה את פוטין לחתונתה

בכירה אוסטרית עברה לרוסיה עם סוסי הפוני שלה

שרת החוץ האוסטרית לשעבר עברה לרוסיה עם סוסי הפוני שלה שהוטסו במטוס צבאי שהמריא מסוריה. קארין קנייסל אמרה שהיא עוברת לרוסיה כדי להוביל צוות חשיבה שהקימה עם אוניברסיטת סנט פטרבורג. היא הפכה לכותבת טור אורח באתר שנתפס כזרוע תעמולה של הקרמלין

בכירה אוסטרית עברה לרוסיה עם סוסי הפוני שלה
סוסי פוני צילום: Pixabay

שרת החוץ האוסטרית לשעבר, קארין קנייסל, שהתפרסמה לרעה בשנת 2018 בגלל שהזמינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחתונתה, עברה לסנט פטרסבורג - יחד עם סוסי הפוני שלה, שהוטסו במטוס צבאי רוסי.

ב-2018, קארין קניסל, אז שרת החוץ של אוסטריה, עלתה לכותרות כשהזמינה את פוטין לחתונתה. היא גררה ביקורת נרחבת, שהגיעה חודשים ספורים לאחר שכמה ממדינות האיחוד האירופי למעט אוסטריה, גירשו עשרות דיפלומטים רוסים בתגובה לתקיפת סרגיי סקריפל בסולסברי בריטניה. סקריפל היה סוכן רוסי שערק מרוסיה לבריטניה, הרוסים הרעילו אותו לאחר שהורשע בריגול למען בריטניה שם קיבל מקלט מדיני.

השרה בת ה-58 עזבה את הממשלה בשנה שלאחר מכן, דמות שנויה במחלוקת מאוד בארצה, קניסל עברה לצרפת בספטמבר 2020 והפכה לכותבת טור אורח באתר "רוסיה היום", שנתפס כזרוע תעמולה של הקרמלין.

בפוסט בטלגרם בסוף השבוע, היא הביעה "תדהמה" מכך שהמעבר שלה לרוסיה הפך ל"פוליטי", ואמרה שהיא העבירה את הספרים, הבגדים וסוסי הפוני שלה ממרסיי לביירות דרך חברת DHL ביוני 2022 לאחר שלטענתה גורשה מצרפת.

אבל לבנון הייתה רק פתרון זמני, לדבריה, והיא נסעה לרוסיה כל שישה שבועות לעבודה, שם היא מקימה כעת צוות חשיבה.

"בשל סנקציות אין טיסות ולא משלוחים של חברת DHL לרוסיה", כתבה. "לכן לקחתי טיסת תובלה רוסית מסוריה לרוסיה, ועליה אני אסירת תודה".

בשבוע שעבר הוטסו שני סוסי הפוני של קניסל לסנט פטרסבורג במטוס צבאי מבסיס האוויר הרוסי 'חְמֶיימִים', בסיס אווירי השוכן ליד לטקיה בסוריה ומשמש את חיל האוויר הרוסי, כך לפי דיווח של אתר התחקירים הרוסי The Insider.

ביוני האחרון חשפה קניסל את מרכז גורקי - צוות חשיבה באוניברסיטת סנט פטרסבורג שיפעל תחת הנהגתה. צוות החשיבה הוקם כדי "לעזור להגדיר את המדיניות של הפדרציה הרוסית" תוך התמקדות במזרח הקרוב והתיכון.

בשנת 2021 הצטרפה קניסל לדירקטוריון של ענקית הנפט הרוסית 'רוסנפט' (Rosneft)

היא פרשה מתפקידה במאי 2022 לאחר שהפרלמנט האירופי העביר החלטה המאיימת בסנקציות נגד אירופאים שעדיין נמצאים במועצות המנהלים של חברות רוסיות גדולות.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד