כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התחביבים של הרודן

חסינה, איטית ומלאה ביין: הרכבת המסתורית של קים ג'ונג און

בדרכו לרוסיה בשבוע שעבר כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין, מנהיג צפון קוריאה בחר לנסוע ברכבת בעלת כמה מאפיינים יוצאי דופן: הרכבת חסינת כדורים, איטית ומלאה ביין. רכבת המסתורין של קים ג'ונג און

חסינה, איטית ומלאה ביין: הרכבת המסתורית של קים ג'ונג און
קים יורד מהרכבת ברוסיה צילום: צילום מסך

הרכבת הפרטית שבה משתמש מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און בנסיעותיו בתוך המדינה הקומוניסטית או בחו"ל, כמו בנסיעה שבוע שעבר לרוסיה, מורכבת מכ-90 קרונות, וכ-20 תחנות רכבת נבנו במיוחד לשימושו. כדי להגן על קים מפני התקפה, שתי רכבות נפרדות מקדימות את הפמליה הראשית ועוקבות אחריהן, האחת מטפלת בנסיעה עצמה והשנייה באבטחה, כך דווח בעבר בדרום קוריאה.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און עזב את רוסיה ביום ראשון לאחר ביקור שהמחיש את מערכת היחסים הקרובה שיש לו עם הנשיא ולדימיר פוטין, והגביר את החששות המערביים משיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות שעלול לחזק את מעמדה של מוסקבה במהלך מלחמתה באוקראינה.

כפי שדיווחנו, לפני שעלה לרכבת המשוריינת שלו ויצא לכיוון גבול צפון קוריאה, בילה קים בבוקר יום ראשון באזור פרימורסקי במזרח רוסיה, שם קיבל מתנות שכללו חמישה מל"טים ואפוד חסין כדורים מתנת מושל האזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

המודיעין הדרום קוריאני והאמריקאי ריגלו אחרי הרכבת הפרטית של קים עם לוויינים, מטוסי סיור U-2 וציוד מעקב אחר, כמו גם עדויות של עריקים צפון קוריאנים.  כשקים נוסע, שלוש רכבות נפרדות פועלות יחד. הרכבת מקדימה מטפלת בבדיקות ביטחוניות כדי לראות אם פסי הרכבת בטוחים. מאחורי הרכבת של קים יש רכבת עם שומרי הראש שלו ואנשי תמיכה אחרים.

הרכבת של קים נוסעת במהירות ממוצעת של 60 קמ"ש. כ-100 אנשי ביטחון נשלחים מבעוד מועד לתחנות ובודקים את האזור לאיתור פצצות. לפני שהרכבת של קים מתקרבת לתחנה, החשמל במסילות אחרות מנותקת כך ששום רכבות אחרות לא יוכלו לנוע.

הרכבת של קים משוריינת ומכילה גם חדרי ישיבות, וחדרי שינה. חיבורי טלפון לווייני, טלוויזיות הותקנו כדי שניתן יהיה לתדרך את המנהיג הצפון קוריאני ולהוציא פקודות.

מקורות אומרים שכאשר קים יוצא מהרכבת שלו, הוא נוסע במרצדס או במכונית אחרת שהובאה איתו. כאשר קים נוסע בתוך צפון קוריאה על סיפון הרכבת הפרטית שלו, מטוסי תובלה של חיל האוויר IL-76, מסוקי MI-17 וכלי טיס אחרים מספקים תמיכה ביטחונית וסוחבים את הצוות והציוד הנדרשים לשדות תעופה סמוכים.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי על פי השמועות, היה לאביו קים ג'ונג-איל פחד טיסה והוא העדיף לנסוע ברכבת, שהצטיידה בטכנולוגיית תקשורת מודרנית ובצוות גדול שדואג לגחמותיו.

"היה אפשר להזמין כל מנה מהמטבח הרוסי, הסיני, הקוריאני, היפני והצרפתי", כתב קונסטנטין פוליקובסקי, פקיד רוסי שנסע עם המנהיג המנוח במהלך ביקור ברוסיה ב-2011.

קים (האבא) אהב כמה סוגי בשר. ארגזים של יינות הוטסו מפריז, סיפר פוליקובסקי בספר הזיכרונות שלו מהביקור. הבן קים, המנהיג הנוכחי, אוהב גבינה שוויצרית, שמפניה וקוניאק.

לאחר שהפך למנהיג, קים ג'ונג און ביקר בסין ארבע פעמים ובווייטנאם פעם אחת כולם ברכבת. הוא גם ביקר ברוסיה ברכבת ופגש את פוטין ב-2019.

צפון קוריאה דרום קוריאה ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד