ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי שהגיע לדיון בבג"ץ

בברלין מגבים את השגריר בישראל: "דוגמא מצויינת לאחריות"

אחרי ששר החוץ אלי כהן הגיש תלונה נגד שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, בעקבות ביקורו בבג"ץ במהלך הדיון אודות עילת הסבירות - משרד החוץ הגרמני הביע תמיכה בשגריר

בברלין מגבים את השגריר בישראל: "דוגמא מצויינת לאחריות"
נתניהו ונשיא גרמניה צילום: חיים צח /לע"מ

משרד החוץ הגרמני גיבה את התנהלותו של שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, שלקח חלק בדיון שנערך בבג"ץ אודות עילת הסבירות.

בהודעה שיצאה מטעם המשרד נמסר: "בחינת התפתחויות פוליטיות משמעותיות, גם מקומיות, במדינות המארחות היא אחריות מרכזית בתפקידם של דיפלומטים. ביקור בדיון פומבי בבית המשפט העליון של מדינה שותפה - כמו ביקורו של השגריר זייברט, היא דוגמה מצוינת עבור האחריות הזאת".

עוד נמסר: "משרד החוץ הפדרלי נמצא בקשר רציף עם שותפיו הישראלים. אנו לא יכולים לאשר דיווחים על מחאה רשמית של משרד החוץ הישראלי".

מוקדם יותר היום דווח כי משרד החוץ הישראלי הגיש תלונה נגד שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט - זאת בשל הופעתו בדיון בבג"ץ אודות עילת הסבירות בשבוע שעבר.

השגריר זייברט פרסם סרטון מתוך אולם בית המשפט בו הוא אמר שהוא "חושב שמשהו חשוב קורה לדמוקרטיה של ישראל. כידידי ישראל, אנו מסתכלים על בית המשפט העליון בעניין רב".

משגרירות ישראל בגרמניה נמסר: בעקבות הנחיית השר כהן, שוחח גורם מדיני בכיר עם השגריר זייברט והביע את מחאתנו בנושא, מסרים דומים הועברו מהשגרירות בברלין למשרד החוץ הגרמני.

הרפורמה המשפטית גרמניה עילת הסבירות שטפן זייברט משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד