ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מעמד היסטורי

בויז'ניץ חגגו במעמקי האדמה: הנחת אבן פינה למרכז העולמי

מעמד היסטורי נערך בערב ראש השנה במעמקי האדמה בצומת הרחובות עזרא - שלמה המלך בבני ברק שם ייבנה המרכז העולמי של חסידות ויז'ניץ על שמו של הרבי ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל. הצלם יהושע פרוכטר מגיש גלריה מסכמת מהמעמד שהותיר רושם על החסידים 

בויז'ניץ חגגו במעמקי האדמה: הנחת אבן פינה למרכז העולמי
הנחת אבן הפינה למרכז העולמי ויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

בהשתתפות אלפי חסידי ויז'ניץ מרחבי תבל שהגיעו לשבות במחיצת הרבי בימים הנוראים, נערך המעמד ההיסטורי של הנחת אבן הפינה לבניין האדיר המרכז העולמי ישועות משה ויז'ניץ בבני ברק.

המעמד התקיים במעמקי האדמה כעשרים מטר מתחת לפני הקרקע. בשעות הערב של סליחות 'זכור ברית', נקבצו ובאו כלל חסידי ויז'ניץ למתחם המעמד אשר אובטח באופן חסר תקדים ע"י משטרת ישראל בשל אופי ומורכבות האירוע בבור.

במבצע מיוחד נכנסו אלפי החסידים בזה אחר זה בסדר מופתי, ובהכוונת הסדרנים תוך שמירה על ביטחונם האישי של המשתתפים בתוך הבור הענק.

חבר המשוררים של קהילת ויז'ניץ קיבלו את פני המשתתפים בשירה וזמר, תוך שילוב יצירות חדשות לכבוד המעמד, לאחר מכן קיבל את פני המשתתפים הרה"ג רבי ישעיה גרינפלד מגיד מישרים מהעיר לונדון, כשהוא ממקד את דבריו על מסירות נפשם של חסידי ויז'ניץ למען הבניין, וזאת ע"י חתימה על מגילת יסוד לבניין שנחתם ע"י האדמו"ר מויז'ניץ, כאשר זכות החתימה הינה לכל התורמים.

לקול שירת האלפים בשיר החדש 'אור חדש על ציון תאיר', נכנס הרבי מויז'ניץ למעמד מלווה בנגידי החצר, לאחר מכן קיבל את פניו הרה"ג רבי פישל כהנא מגודלי עסקני החצר ומנהל ת"ת ויז'ניץ בויאלמסבורג כשהוא מעורר את זכות היום בערב יום הרת עולם להיפקד ולהיזכר בדבר ישועה ורחמים.

הס הושלך עת הקריא החסיד הישיש הרב הגאון ר' אשר גרינפלד רב דחסידי ויז'ניץ במונטריאול, את מגילת היסוד. לאחר שירת ניגוני רגש מהימים הנוראים, והניגון 'וכולם מקבלים' ירד האדמו"ר למרפסת מיוחדת סמוך לבור, במילים קצרות הזכיר הרבי את אבותיו שושלת בית ויז'ניץ עד תקופת הבעש"ט, בסיום הניח המגילת היסוד ויצק הבטון עליו, כשהוא מכבד את שאר בני המשפחה.

בשם כל הקהל כובד הנגיד הרבני חיים שטרן, בלהט הרגע ההיסטורי פרצו הקהל בשירת הניגון הויזניצאי שהחיינו וקיימנו, ועוד כמה משירי ראש השנה, וההמנון הויזניצאי 'די שיטה הקדושה', משם עלה האדמו"ר לבית הכנסת לאמירת סליחות זכור ברית.

צפו בגלריה של הצלם יהושע פרוכטר

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד