כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסר מהנשיא זלנסקי

ראש הממשלה וראש אמ"ן חגגו את ראש השנה עם הקהילה היהודית בקייב

ראש הממשלה האוקראיני וראש אמ"ן ויועץ הנשיא הביא את ברכת הנשיא זלנסקי ותעודת כבוד מיוחדת לרבה של קייב, על תרומתו הרבה לאוקראינה בשעתה הקשה. נוכחות אנשי הצבא כללה קצינים חברי הקהילה היהודית שביקשו לפתוח את השנה החדשה בתפילות בקהילה היהודית

ראש הממשלה וראש אמ"ן חגגו את ראש השנה עם הקהילה היהודית בקייב
חגיגות ראש השנה בקייב צילום: באדיבות המצלם

את ראש השנה השני בתוך המלחמה הקשה באוקראינה, פתחו יהודי קייב בקבלת פנים חגיגית שנערכה בקהילת חב"ד JCC בראשות רב העיר הרב יונתן מרקוביץ, לפני כניסת יום הדין.

יחד עם מעל מניין חברי פרלמנט בכירים, השתתף באירוע גם ראש אמ"ן ויועץ הנשיא - קירילו בודנוב, שהביא את ברכת הנשיא זלנסקי ותעודת כבוד מיוחדת לרב מרקוביץ' על תרומתו הרבה לאוקראינה בשעתה הקשה. נוכחות אנשי הצבא כללה גם חיילים וקצינים רבים חברי הקהילה היהודית שביקשו לפתוח את השנה החדשה בתפילות בקהילה היהודית.

מרגשת במיוחד היתה השתתפותם של מספר חיילים שנפצעו במלחמה ועשו מאמץ להשתתף פיזית בתפילות החג בבית הכנסת חב"ד JCC בקייב.

האירוע החגיגי זימן למקום גם שגרירים רבים בהם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, שגרירי צרפת, שוויץ, אוסטריה, אנגליה, אזרבייג'אן, ספרד ועוד.

ההשתתפות של בכירים מהצבא ומהממשל, מבטאים את הכבוד שרוחש השלטון האוקראיני לקהילה היהודית בבירה האוקראינית, דבר שבא לידי ביטוי גם באיגרת ברכה ששיגר ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל ליהודי המדינה לקראת ראש השנה שבה איחל שלום ושגשוג לתושבי אוקראינה.

את האיגרת לרבה הראשי של קייב שליח חב"ד הרב יונתן מרקוביץ', מסר עוזרו האישי של ראש הממשלה. באיגרת המיוחדת בשם ממשלת אוקראינה, מציין ראש הממשלה את התפילות היהודיות ואת התקיעות בשופר שמסמלים את התקווה והאמונה היהודית בצדק, כדבריו.

"כיום, התקוות הללו משלימות על ידי האמונה המשותפת שלנו בניצחון המוחלט על הכובש הרוסי", כתב ראש הממשלה וסיים באיחול לשנה טובה "במעשים טובים בשם השלום והשגשוג של אוקראינה".

עוד קודם ראש השנה, חילקה הקהילה מארזי מזון, סעודות חג וביגוד לאלפי יהודים נזקקים וקשישים בקייב.

במהלך ראש השנה, הגיעו פעילים ומתנדבים מקהילת JCC חב"ד לבתי יהודים רבים בעיר שלא שמעו תקיעת שופר על מנת לזכות אותם במצוות היום. גם בבתי הכלא בקייב זכו האסירים היהודים לשמוע את קול השופר כהלכתו. "ראש השנה הוא היום בו אנו מכתירים את הקדוש ברוך הוא למלך עלינו - מלך שהשלום שלו. אנחנו מכוונים ומתפללים לשלום אמיתי, ללא פחד ומלחמה", בירך הרב מרקוביץ' את הנוכחים באירוע כניסת החג. "היום הזה הוא יום של תקווה, שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד