י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
במפעל טסלה

נתניהו למאסק: "ההצעה המקורית של הרפורמה המשפטית הייתה רעה - בלמתי אותה"

ראש הממשלה נתניהו נועד עם האיש העשיר ביותר בעולם אילון מאסק. נתניהו התייחס לסוגיית הרפורמה המשפטית ואמר שההצעה המקורית הייתה רעה. נתניהו למאסק: "אל תתרשם מהאיראנים, הם ניסו לחסל את סגן שר החוץ של ארה"ב" | בנוסף כינה אותו "הנשיא הלא רשמי"

נתניהו למאסק: "ההצעה המקורית של הרפורמה המשפטית הייתה רעה - בלמתי אותה"
ראש הממשלה נתניהו עם אילון מאסק צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל את ביקורו המדיני בארה"ב בפגישה עם האיש העשיר ביותר בעולם אילון מאסק. הפגישה נערכת במפעל טסלה בעיר פרימונט שבקליפורניה.

ראש הממשלה התייחס בשיחה עם מאסק ששודרה ב-X (טווויטר לשעבר) להצעה המקורית של הרפורמה המשפטית ואמר: "הייתה תוכנית שהייתה מעבירה את המטוטלת מצד אחד – כוח בידי בית-המשפט, לצד שני – הפרלמנט. בלמתי אותה, אני רוצה איזון".

נתניהו הוסיף: "לא רוצה שיטה בה הפרלמנט יכול לעקוף ברוב פשוט. אנחנו מנסים להגיע להסכמות, "לעבוד משני צדי המתרס". אם נצליח מול האופוזיציה – מה טוב. אם לא – נלך לציבור. זה מה שאני מתכוון לעשות עם שובי לישראל".

במהלך השיחה ראש הממשלה העלה את נושא הגרעין האיראני ומאסק השיב: "אנחנו מפעילים את המיזם 'סטארלינק' גם באיראן. המכתב שהם שלחו אלינו היה מאוד מנומס".

נתניהו דחה את דבריו והזכיר: "הם ניסו לחסל את סגן שר החוץ של ארה"ב, אל תתרשם מהשפה של המכתבים שלהם. המשטרים האלה בנויים על היכולת לשלוט בתודעה של האנשים, ובמניעת דעות פלורליסטיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו החמיא למאסק בתחילת השיחה ביניהם ואמר לו כי הוא ה"אדיסון של זמננו" - כשהכוונה היא לממציא הנורה החשמלית תומאס אלווה אדיסון. בנוסף, נתניהו התבדח וקרא למאסק "הנשיא הלא-רשמי של ארה"ב".

מאסק אמר לנתניהו: "הטכנולוגיה משתפרת במהירות הולכת וגוברת, רוצים לוודא שהטכנולוגיה היא משהו שמטיב עם האנושות. נדבר עמוקות אודות בינה מלאכותית, מה שעשוי להיות האיום הגדול ביותר על האנושות. אני אומר עשוי, כשמדברים על מכונה חכמה יותר מהאדם האינטליגנטי ביותר, נשאלת השאלה מי באמת שולט".

נתניהו השיב: "אני חושב על הבחירה שעמדה בפני משה רבנו, בחירה בין הברכה והקללה. ניתן לבחור בברכה - אפשר לשפר את הטיפול בילדים, את הגדלת התפוקה החקלאית, סוף הפקקים בתנועה. סוף תופעת 'המחסור'".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף ואמר למאסק: "אתה מתנגד לאנטשמיות. צייצת על זה ואני מקווה שתמצא את המקום לעצור לא רק אנטישמיות, אלא כל גילויי שנאה לקבוצות, ואני יודע שאתה מחויב לזה, זו לא משימה קלה לאזן בין חופש הביטוי לזה".

מאסק השיב: "אני נגד תקיפה כל קבוצה, לא משנה מי זה. אנחנו לא יכולים לעשות זאת אם יש שנאה ושליליות. אני נגד אנטישמיות, אני נגד כל דבר שהוא אנטי שמעודד ויכוח ושנאה. ואני מקווה שהאנושות תיקח אותנו למקום חיובי יותר".

בנימין נתניהו אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד