ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
המגעים נפסקו?

ארה"ב מבהירה: "השיחות עם סעודיה נמשכות"

משרד החוץ האמריקני צייץ כי: "ארה"ב נותרה מחויבת לקדם דיפלומטיה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה", זאת על רקע דיווח אתמול על הפסקת המגעים בין ישראל לסעודיה לקראת הסכם

ארה"ב מבהירה: "השיחות עם סעודיה נמשכות"
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

על רקע הדיווחים האחרונים על הפסקת המגעים בין ישראל לסעודיה, צייץ היום משרד החוץ האמריקני: "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים. ארצות הברית נותרה מחויבת לקדם את האינטגרציה האזורית של ישראל, לרבות באמצעות דיפלומטיה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה".

נזכיר כי עיתון בבעלות סעודית דיווח ביום ראשון כי סעודיה מסרה לממשל ביידן שהיא מקפיאה את המאמצים בתיווך ארה"ב לנרמל את היחסים עם ישראל - מכיוון שממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינה מוכנה לעשות שום וויתורים לפלסטינים".

על פי הדיווח בעיתון Elaph, שציטט גורמים בלשכת נתניהו, ארה"ב הודיעה לישראל על העמדה הסעודית. דווח כי ישראל "מבולבלת" מהמהלך, ישראל מאמינה שהסעודים מוכנים להתקדם מבלי לקשר זאת להתקדמות בנושא הפלסטיני.

עוד דווח, כי ללא התקדמות עם רמאללה, לא תהיה התקדמות עם ריאד. בחודש שעבר ציין נתניהו כי הוא פתוח למחוות לפלסטינים אם הסכם נורמליזציה עם סעודיה תלוי בכך, ורמז כי לא ייתן לחברי הקואליציה לחסום הסכם.

 

 

סעודיה ארצות הברית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד