ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אדיסון או טסלה?

הפגישה עם מאסק: בן כספית ניסה ללעוג לנתניהו והובך קשות; "יצאתי פיתה"

העיתונאי טען כי הפירגון שהרעיף נתניהו על מאסק כשהשווה אותו לממציא תומאס אדיסון הוא עלבון כיוון שמייסד טסלה מעריץ דווקא את יריבו של אדיסון. אלא שקטע וידאו מהעבר חושף כי המולטי מיליונר חושב אחרת לגמרי | צילם בכישרון: העיתונאי יניר קוזין

הפגישה עם מאסק: בן כספית ניסה ללעוג לנתניהו והובך קשות; "יצאתי פיתה"
נתניהו ואילון מאסק צילום: העיתונאי יניר קוזין

העיתונאי בן כספית שלא מסתיר את תיעובו לראש הממשלה נתניהו, ניסה הערב לקנטר את נתניהו כשטען כי מחמאה שהרעיף ראש הממשלה הישראלי על מייסד טסלה אילון מאסק, היא בעצם עלבון לאיל ההון.

במהלך השיחה בין השניים החמיא נתניהו למאסק והשווה אותו לממציא הנודע תומאס אדיסון (ה"אדיסון של זמננו"). אלא שהעיתונאי בן כספית מיהר לטעון כי מאסק דווקא רואה את עצמו כממשיכו של שותפו ולימים יריבו של אדיסון, הממציא האמריקאי ממוצא סרבי ניקולה טסלה. אלא שקטע וידאו מהעבר חושף כי מאסק חושב אחרת לגמרי ומי שקלע למטרה היה דווקא נתניהו.

"נתניהו קרא עכשיו לאלון מאסק "אדיסון של ימינו", צייץ בן כספית. "אין דבר גרוע יותר, מעליב יותר ובוטה יותר שהוא יכול היה להגיד למאסק. כי ניקולה טסלה, המהנדס, פיזיקאי וממציא אמריקאי (ממוצא סרבי), היה היריב הכי גדול של תומאס אלווה אדיסון. אבל הכי גדול. אדיסון המציא את זרם החשמל הישר (DC) בעוד טסלה המציא את זרם החילופין (AC)".

כספית כתב כי "טסלה היגר לארה"ב ומצא עבודה אצל אדיסון. המחלוקת פרצה במלוא עוצמתה וטסלה פרש מאדיסון. בין השניים התפתחה "מלחמת הזרמים". לטסלה עזר אחד, וסטינגהאוס. על שמו של טסלה יחידת ההולכה (מסומנת באות T) והוא המציא את המערכת התלת-פאזית של הולכת חשמל. טסלה נחשב ע"י רבים לאחד מגדולי הממציאים בהיסטוריה. בארה"ב קוראים לו "הקוסם מהמערב". לפני כמה דקות נתניהו השווה את יורשו של טסלה, אלון מאסק, ליריב ולדמון הכי גדול שלו, אדיסון. נו, טוב. עשרים שנה אני טוען שביבי משכיל ומעמיק. יצאתי פיתה", כתב בלעג.

אלא שמהר מאוד התפרסם ברשת קטע וידאו של מאסק מלפני מספר שנים בו הוא מתייחס מפורשות ליריבות ההיסטורית בין אדיסון לטסלה וטוען כי הוא דווקא רואה את אדיסון כמודל להערצה כיוון שלדבריו הוא הוציא את המצאותיו לשוק והיה מעשי יותר מבין השניים.

 

אילון מאסק בנימין נתניהו ארה"ב בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד