כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מל"טים לתוך מוסקבה

זלנסקי מזהיר את רוסיה מפני התקפות על תחנות כוח: "נחזיר לכם"

הנשיא זלנסקי הזהיר את פוטין ואת רוסיה מפני התקפות על תחנות כוח אוקראניות. "אם אתה מנתק לנו את החשמל, או מונע מאיתנו בנזין, אתה צריך לדעת שיש לנו את הזכות לעשות את זה לך"

זלנסקי מזהיר את רוסיה מפני התקפות על תחנות כוח: "נחזיר לכם"
מל"טים איראניים צילום: Iran international

הנשיא וולודימיר זלנסקי איים להסלים את ההתקפות על רוסיה אם מוסקבה תחזור על האסטרטגיה של החורף שעבר של הפצצת תחנות כוח אוקראיניות שהותירה מיליוני אוקראינים נלחמים בטמפרטורות קפואות ללא חשמל, חום ומים.

האזהרה, מצדו של זלנסקי שנאמרה בראיון לתוכנית החדשות של רשת CBS "שישים דקות", מגיעה כשהמלחמה נכנסת לחורף נוסף וכפי שאוקראינה הוכיחה שהיא יכולה להגיע ליעדים עמוק בתוך רוסיה.

"אם אתה מנתק לנו את החשמל, מונע מאיתנו חשמל, מונע מאיתנו מים, מונע מאיתנו בנזין, אתה צריך לדעת שיש לנו את הזכות לעשות את זה לך", אמר זלנסקי, המנהיג הרוסי, ולדימיר פוטין, "הורה לתקוף מטרות אזרחיות", הוסיף זלנסקי, "במטרה לשבור את רוחם של האוקראינים".

בחורף שעבר, רוסיה ביקשה לנצל את מזג האוויר, מערכה שבסופו של דבר נכשלה אך לעתים הותירה מיליוני אוקראינים ללא חימום כשהם נשענים על בארות מים ישנות. השנה, אוקראינה מאיימת לעשות את אותו הדבר לרוסים, כשהיא מסתמכת בעיקר על מל"טים.

בחודשים האחרונים עלתה באופן דרמטי תדירות תקיפות מל"טים לעבר מטרות רוסיות. הם פגעו בגשר המקשר את חצי האי קרים עם רוסיה, פגעו לאחרונה בספינות הצי הרוסי באזור ואיימו על אזור הגבול של בלגורוד, הם גם חדרו עמוק בתוך גבולות רוסיה - עד לאזור מוסקבה רבתי - אך לא גרמו שם נזק משמעותי.

אוקראינה אינה מודה באופן רשמי בהתקפות בתוך שטח רוסיה למרות שזלנסקי ובכירים אחרים אמרו שהם מתכוונים להביא את המלחמה לרוסים בתוך הבית. בראיון ב"60 דקות", זלנסקי שוב ניסה להיות מעורפל לגבי התקיפות למרות שאמר, "מל"טים אוקראינים טסו לתוך רוסיה עצמה ופגעו בקרמלין, במטוסי קרב ובקומות הגבוהות במוסקבה".

הוא המשיך והתעקש שהוא לא הורה על התקפות המל"טים ושאוקראינה משתמשת בנשק שסופק על ידי בעלות בריתה רק בשטח אוקראינה.

"אבל רוסיה צריכה לדעת שבכל מקום שהיא נמצאת, בכל מקום בו הם משתמשים לשיגור טילים כדי לפגוע באוקראינה, לאוקראינה יש את כל הזכות המוסרית לשלוח תגובה לאותם מקומות", אמר זלנסקי. "אנחנו מגיבים להם ואומרים: 'השמיים שלכם לא מוגנים כל כך כמו שאתם חושבים'".

איראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד