ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יותר מ-530 סוגים שונים של כימיקלים

אזהרה: מוצרי ניקוי ביתיים פולטים גזים הגורמים לסרטן

מחקרים מצביעים על כך שכימיקלים במוצרי ניקוי יכולים להיות מסוכנים במיוחד לילדים, ועלולים לגרום לבעיות התפתחותיות, בעיות נוירולוגיות או להגביר את הסיכון לסרטן

אזהרה: מוצרי ניקוי ביתיים פולטים גזים הגורמים לסרטן
ניקיון, אילוסטרציה צילום: freepik

מחקר חדש מזהיר מפני חומרי ניקוי ביתיים נפוצים שנמצאים בבתים שלנו, לאחר שהתגלה כי שימוש בכימיקלים לניקוי הבית או המשרד יכול להוות סיכון לבריאות, אך בחירה במוצרים המתאימים עשויה לסייע בהפחתת הסיכונים.

על פי ה-Business Insider, מוצרי ניקוי מסחריים נפוצים כמו תרסיסים רב שימושיים או מטהרי אוויר יכולים למלא את האוויר הפנימי באירוסולים הגורמים למחלות בדרכי הנשימה, כך על פי חוקרים מ- Environmental Working Group, ארגון מחקר ללא מטרות רווח.

החוקרים בדקו 30 מוצרי ניקוי שונים, כולל כאלה ממשווקים ידידותיים לסביבה וחלקם ללא תוספת ריחות. המחקר כלל ניתוח של מוצרים כמו ניקוי רצפות, ניקוי זכוכית, מסיר כתמים ומנקה אמבטיה בצורת תרסיסים, מגבונים ואבקות כביסה.

בין 30 הדגימות שהם בדקו, הם גילו שיש יותר מ-530 סוגים שונים של כימיקלים, הנקראים תרכובות אורגניות נדיפות, (כימיקלים אורגניים בעלי לחץ אדים גבוה) המשתחררות כגזים לאוויר בעת השימוש במוצרים. כמעט מחצית מהמוצרים שהתגלו נחשבים מסוכנים לבריאות האדם, על פי התקנות בקליפורניה ובאירופה.

חומרים נוספים התגלו קשורים לבעיות נשימה כגון אסטמה וסרטן ריאות, במיוחד כאשר אנשים נחשפים אליהם שוב ושוב לאורך זמן, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

המחקרים הצביעו שכימיקלים יכולים להיות מסוכנים במיוחד לילדים, ועלולים לגרום לבעיות התפתחותיות, בעיות נוירולוגיות או להגביר את הסיכון לסרטן.

החוקרים גילו שרבים מהמוצרים שהם בדקו פולטים כימיקלים שיכולים להגיע לריכוז גבוה בהרבה בשימוש בתוך הבית מאשר בשימוש במוצרים בחוץ. הם גם גילו שחלק מהכימיקלים נשארו ימים, או אפילו יותר באוויר, לאחר השימוש.

ניתן להפחית את החשיפה לכימיקלים מסוכנים על ידי רכישת מוצרים ירוקים ללא ריחות, המחקר גילה שחלק ממוצרי הניקוי המסומנים "ירוק" או "ידידותי לסביבה" עשויים להיות אופציה בטוחה יותר ופחות מסוכנת. כמו כן, למוצרים ללא ריח המיוצרים ללא תוספת ניחוחות יש גם פליטות נמוכות יותר.

מבין כל המוצרים שנבדקו, אלה שסומנו "ירוקים" ו"נטולי ריח" הפיקו את הכמות הנמוכה ביותר של אדים - בערך פי שמונה פחות ממוצרים רגילים.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד