א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
שחרור יקר

טראמפ זעם על ביידן בעקבות הסכם עם איראן: "הוא מטומטם"

הנשיא לשעבר טראמפ זעם על עסקת חילופי האסירים אתמול בין איראן לארה"ב: "אני שחררתי 58 אסירים ולא שילמתי דבר. ביידן נתן שישה מיליארד דולר עבור חמישה אנשים, איראן לא נתנה דבר וקיבלה חמישה אנשים, הוא מטומטם"

טראמפ זעם על ביידן בעקבות הסכם עם איראן: "הוא מטומטם"
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

הנשיא לשעבר טראמפ  זעם על הנשיא ביידן על ההסכם החדש שלו עם טהראן שהחזיר חמישה אמריקאים הביתה לאחר ששוחררו מבתי הכלא האיראניים.

חמשת האמריקנים ששוחררו ביום שני שוחררו כחלק מעסקת שחרור חמישה איראנים וביטול הקפאת 6 מיליארד דולר בקרנות הנפט האיראניות שהיו בבנקים בדרום קוריאה. הבית הלבן חזר והדגיש שהתשלום לא היה כופר והדגיש שהכסף של משלמי המסים האמריקאים אינם חלק מההסכם, אך הרפובליקנים עדיין תקפו את ההסכם.

"הבאתי הביתה 58 בני ערובה ממדינות רבות ושונות, כולל צפון קוריאה, ומעולם לא שילמתי כלום. כולם הבינו שהם חייבים לתת לאנשים האלה לחזור הביתה! לקראת הסוף זה נהיה כך שמדינות אפילו לא התחילו בשיחה לבקש כסף, כי הם ידעו שהם לא יקבלו אותו", כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית שלו Truth Social.

"ברגע שאתה משלם, אתה תמיד משלם, ועוד הרבה בני ערובה ייעצרו. ה'מנהיג' הבלתי מוכשר שלנו, ג'ו ביידן העקום, נתן 6 מיליארד דולר עבור 5 אנשים. איראן נתנה אפס עבור 5, הוא טיפש כמו אבן" הוא הוסיף.

דברי טראמפ הדהדו את החששות של הרפובליקנים ואפילו כמה דמוקרטים שטענו שזה עשוי לעודד מדינות עוינות לעצור עוד אמריקאים שנוסעים לחו"ל. ביידן הזהיר ביום שני את אזרחי ארה"ב מנסיעה לאיראן עקב סיכוני חטיפה ואיום במעצר שרירותי.

"כל האמריקנים צריכים להקשיב ולא לצפות שניתן יהיה להבטיח את שחרורם אם לא יעשו זאת", אמר ביידן.

טראמפ אמר על ההסכם כ"מגוחך לחלוטין", והוסיף כי הוא מהווה "תקדים נורא" לעתיד.

 

איראן ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד