ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
החמקן שחמק

לאחר חיפושים: שברי מטוס ה-F-35 הנעדר נמצאו

שברי מטוס קרב הנעדר מסוג F-35 נמצאו לאחר שהטייס נפלט ממנו במהלך 'תקלה' והמטוס המשיך לטוס ונעלם. ה-F-35 התרסק מצפון לבסיס חיל האוויר ביום ראשון אחר הצהריים כשהטייס טס מעל מדינת דרום קרוליינה. הלילה שברי המטוס נמצאו

לאחר חיפושים: שברי מטוס ה-F-35 הנעדר נמצאו
מטוס F35 צילום: דובר צה"ל

גורמי צבא ארה"ב הודיעו כי נמצאו שברי מטוס F-35 שנעדר וחמק לאחר שתקלה גרמה לטייס שלו להיפלט ביום ראשון אחר הצהריים כשהטייס טס מעל מדינת דרום קרוליינה. גורמים בבסיס הצבאי צ'רלסטון בדרום קרולנייה אישרו כי פסולת ממטוס קרב F-35 שנעלם ביום ראשון אותרה באזור אינדיאנטאון במחוז וויליאמסבורג.

"חברי הקהילה צריכים להימנע מלהגיע לאזור, צוותים מאבטח את פסולת המטוס", נכתב בהודעת הצבא. "המקרה נמצא כעת בחקירה, ואין באפשרותנו למסור פרטים נוספים כדי לשמור על שלמות הליך החקירה. ברצוננו להודות לרשויות המקומיות, המחוזיות והמדינה, על מסירותם ותמיכתם לאורך החיפוש וכאשר אנו עוברים לשלב האיסוף".

כזכור אתמול מסר בסיס חיל האוויר בצ'רלסטון בפייסבוק כי המטוס שנעלם ביום ראשון האחרון הוא מטוס לוקהיד מרטין F-35 Lightning II הטוב בעולם בשווי 100 מיליון דולר, המטוס נחשב לחמקן שלא נראה על מסכי מכ"ם, והיה שייך לבסיס התעופה של חיל הנחתים. הטייס נפלט בשלום והועבר למרכז רפואי מקומי.

על פי הדיווח, בסיס חיל האוויר המקומי עבד עם בסיס חיל האוויר של חיל הנחתים כדי לסייע באיתור המטוס הנעדר. צוותי חירום נפרסו כדי למצוא את המטוס שכאמור נמצא הלילה.

בהודעת הצבא ביום שני נמסר: "בהתבסס על המיקום האחרון הידוע של המטוס ובתיאום עם רשות התעופה, אנו ממקדים את תשומת הלב שלנו מצפון לצ'רלסטון, סביב אגם מולטרי ואגם מריון", נמסר בהצהרה בפייסבוק. "הציבור מתבקש לשתף פעולה עם הרשויות הצבאיות והאזרחיות ככל שהמאמץ נמשך", נכתב בפוסט.

ביום שני אחר הצהריים, מבסיס צ'רלסטון נמסר ל'פוקס ניוז' שהם עדיין מחפשים אחר המטוס, ורשויות שונות בדרום קרוליינה מסייעות להם.

"צוותים ממשיכים לחפש את המטוס F-35B , תוך שימוש בנכסים קרקעיים ואוויריים כאחד", נכתב בהודעה. "אנו מעריכים את התמיכה שקיבלנו מכל ארגון מעורב, צוותים משולבים מחפשים את המטוס". כאמור הלילה שברי המטוס בשווי 100 מיליון דולר נמצאו.



ארצות הברית חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד