כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
50% נכשלים

הפערים העצומים באיכות המתמחים: "מחלקות ייקרסו"

ההסתדרות הרפואית חושפת את הפערים העצומים בתוצאות מבחני ההתמחות, ומזהירה: "מחלקות פנימיות בפריפריה ייקרסו" • משרד הבריאות מתנער: "אין כל בסיס לטענה" | מנהל בית החולים ברזילי: "רבים מהמתמחים בפריפריה למדו בבתי ספר במזרח אירופה"

הפערים העצומים באיכות המתמחים: "מחלקות ייקרסו"
מחלקת קורונה בזיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

איגוד הפנימאים של ההסתדרות הרפואית יציג היום (שלישי) בדיון בכנסת מסמך שחושף את הפערים העצומים באיכות המתמחים בין הפריפריה למרכז. כך פורסם ב'כאן 11'. לפי הנתונים, שאותם כתב יו"ר איגוד הפנימאים פרופ' אבישי אליס, את שלב א' של בחינת ההתמחות עובדים יותר מ-80% מהמתמחים מהמרכז, לעומת 50% בלבד מהפריפריה. כמו כן, בבית החולים ברזילי עברו רק 10% את הבחינה.

לטענת הפנימאים, מתווה קיצור התורנויות שנכנס לתוקף לפני 15 ימים, צפוי רק להחריף את הבעיה. לפי מה שנטען בנייר העמדה, בחורף הקרוב יהיו מחלקות פנימיות בפריפריה שיקרסו, והרפואה הציבורית כולה צפויה להתמוטט בהדרגתיות. אנשי ההסתדרות צפויים לדרוש בדיון את העלאת מספר התקנים והאיוש שלהם.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אין כל בסיס לטענה בדבר קריסת מחלקות. משרד הבריאות עוקב אחר יישום מתווה קיצור תורניות המתמחים והמתמחות בפריפריה ועד כה, במרבית המחלקות כמעט, כלל התקנים אוישו או יאוישו בימים הקרובים. במקרים בהם קיימים קשיים, קיימת אפשרות להחרגות. משרד הבריאות ובתי החולים נערכים ליישום הפעימות השנייה והשלישית של המתווה - שיתחילו בחודשים הקרובים".

מנהל בית החולים ברזילי פרופ' חזי לוי מסר בתגובה לנתונים: "רבים מהמתמחים בפריפריה הם מבתי ספר לרפואה שאינם מורשים ממדינות מזרח אירופה, לפי רפורמת יציב. אני יוצא מגדרי לעזור למתמחים וצריך לקצר את התורנויות אבל יחד עם זאת המתווה החדש גורם לכך שתהיה פגיעה באיכות ההתמחות בפריפריה".

משרד הבריאות מתמחים ההסתדרות הרפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד